Toruń. Nowa linia tramwajowa. Zobacz wizualizacje!

Artur OlewińskiZaktualizowano 
Plac Rapackiego po przemianach w wariancie 1<br>
Plac Rapackiego po przemianach w wariancie 1 UMT
Toruń przymierza się do rozbudowy sieci tramwajowej. Nowa linia ma się pojawić w al. św. Jana Pawła II. Zmienić się ma również plac Rapackiego. W związku z inwestycją miasto organizuje konsultacje społeczne. Początek już jutro!

Konsultacje społeczne dotyczące zmian na placu Rapackiego odbyły się w 2013 roku. Torunianie wskazali jako najbardziej optymalny wariant polegający na zastosowaniu wydzielonego pasa autobusowo-tramwajowego w al. św. Jana Pawła II i Wałach gen. Sikorskiego.

Zobacz galerię: Wizualizacje. Nowe linie tramwajowe w Toruniu

- Inwestycja obejmuje modernizację linii tramwajowej z budową pasa tramwajowo-autobusowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. św. Jana Pawła II wraz z przebudową układu drogowego. W jej ramach planowana jest budowa i przebudowa torowiska tramwajowego, węzłów tramwajowych, peronów, chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, jezdni i przejazdów drogowych oraz skrzyżowań. Projektanci przygotowali trzy warianty koncepcji przedprojektowej - informuje Urząd Miasta Torunia.

Wariant 1

Przebudowa alei św. Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Chopina do ronda Niepodległości, wraz tym rondem, ul. Wały gen. Sikorskiego od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania, oraz ul. Chopina od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. 500-lecia Torunia, wraz z tym skrzyżowaniem. Zaplanowano ponadto budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. Projektowane torowisko rozpoczyna swój bieg w osi ul. Chopina, następnie zakręca w al. św. Jana Pawła II i biegnie w jezdni, po jej wschodniej stronie - do skrzyżowania z ul. Wały gen. Sikorskiego, w której również usytuowane jest między jezdniami. Jako wydzielone w pasie dzielącym torowisko zaplanowano od skrzyżowania ul. Wały gen. Sikorskiego do ronda Niepodległości, gdzie na ok. 170 m przechodzi w przekrój jednotorowy.

Tutaj możesz zapoznać się z koncepcją przedprojektową: Pobierz: Wariant 1 - linia tramwajowa w al. św. Jana Pawła II w Toruniu

Wariant 2

Przebudowa alei św. Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Chopina do ronda Niepodległości, wraz z tym rondem oraz ulicą Kraszewskiego do skrzyżowania z ul. Moniuszki, ul. Wały gen. Sikorskiego od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania, oraz ul. Chopina od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. 500-lecia Torunia wraz z tym skrzyżowaniem. W ramach tej inwestycji zaplanowano budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. Torowisko na al. św. Jana Pawła II zaprojektowano w jezdni, po jej wschodniej stronie. Za skrzyżowaniem z ul. Wały gen. Sikorskiego torowisko przechodzi w pas dzielący jezdnię i dalej biegnie jako wydzielone z jezdni. Jako zintegrowane z jednią, między jezdniami, torowisko występuje ponadto w ul. Wały gen. Sikorskiego.

Tutaj możesz zapoznać się z koncepcją przedprojektową: Pobierz: Wariant 2 - linia tramwajowa w al. św. Jana Pawła II w Toruniu

Wariant 3

Przebudowa ul. Chopina od skrzyżowania al. 500-lecia Torunia do skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II. Dalej przewidziano przebudowę al. św. Jana Pawła II od tego skrzyżowania do ronda Niepodległości wraz z rondem oraz ul. Wały gen. Sikorskiego od pl. Artylerii Polskiej do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania. Ponadto zaprojektowano przebudowę krótkiego odcinka torowiska w ul. Kraszewskiego oraz w ul. Czerwona Droga. W ramach tej inwestycji zaplanowano budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. W ul. Chopina, al. św. Jana Pawła II oraz dalej w ul. Kraszewskiego i ul. Czerwona Droga torowisko zaplanowano jako wydzielone z jezdni. W ul. Wały gen. Sikorskiego torowisko zaprojektowano jako zintegrowane z jezdnią w środku jej przekroju (jako pas autobusowo-tramwajowy).

Tutaj możesz zapoznać się z koncepcją przedprojektową: Pobierz: Wariant 3 - linia tramwajowa w al. św. Jana Pawła II w Toruniu

W ramach konsultacji społecznych odbędzie się otwarte spotkanie konsultacyjne - 19 września 2016r. (poniedziałek), Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, ul. Wały gen. Sikorskiego 13, godz. 17. Przygotujemy dla Państwa relację z tego spotkania.

Dyżur konsultacyjny - 17 września 2016r. (sobota), Plac Rapackiego, w pobliżu skrzyżowania al. św. Jana Pawła II z ul. Chopina, godz. 11 do 14.

Osoby, które nie mogą wziąć udziału w spotkaniach, mogą wypełnić lub przesłać swoją opinię na temat planowanej inwestycji na adres: konsultacje@um.torun.pl. Uwagi można zgłaszać do 30 września.

Czytaj także: Decyzja w sprawie tunelu pod placem Rapackiego podjęta przed konsultacjami?

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tylko Toruń

Ty luczniczka aleś ty głupia wasz dworzec pks to stary walący się perlowski kurnik zamykany przed 22 ot metropolii dworzec, nasz arrivy dworzec czynny całą dobe z pachnącymi toaletami ot róznica moim zdaniem wielka, jak piękno Torunia !!!

t
taki

tylko nie na Jar,w zupelnosci wystarczy linia nr10.Widocznie ktos chce zarobic.

W
Wykopek

Ludzie myślący inaczej, zróbcie coś porządnie i coś nowego. Autobusy to linie miejskie krótkie, tramwaje to linie średnie spinające odległe dzielnice a kolej podmiejska to bliskie miejscowości i przysiółki. U nas jak zwykle odwrotnie 3 linie tramwajowe w obrębie starówki autobusy do Lubicza i Nieszawki a po pociągach podmiejskich tylko zostały zarośnięte tory ( Ciechocinek)

G
Gość

Czasem warto przystanąć i zastanowić się czy brnąć dalej . Zakładam , że postanowiono nie budować tramwaju przez most ... w takim razie po co tramwaj w tym newralgicznym rejonie ... po to , żeby sobie jechał na jedno jedyne osiedle . Równie dobrze może tam jechać miejski autobus . Rozebrać obecne torowisko , nie budować kolejnego , puścić autobusy lub trolejbusy a na Rapackiego będzie porządek i luz .!!! Torowisko przebudowywać tylko wtedy gdy będzie biegło przez most i ... dalej niż tylko do Dworca Głównego .!!!

001

kto stoi za tym pomysłem ? czas odpowiadać za zfiksowane wywalanie kasy !

M
M. z M.

Każdy z tych trzech wariantów jest absurdalny. Marnowanie pieniędzy na widzi-misie urzędników.

K
Kpiarz

Rozbudowa sieci tramwajowej jest jak najbardziej logiczna i potrzebna,ale jak już coś robić to robić z głową bo taka inwestycja jest na lata.Nie zauważyłem tu w projektach estakad ,tuneli ,jeśli będziemy budować tradycyjnie z całą masą sygnalizacji świetlnej to tylko zakorkujemy Toruń.Jak już coś zrobić to dobrze i praktycznie,lepiej wydać parę milionów więcej ale nich to ma sens,uprawianie sztuki dla sztuki to jest niegospodarność

m
magnum

takie rozwiazania na alejach jana pawla tylko bardziej zakorkuja miasto. Dlaczeho towarzysz nie mysli o skrzyzowaniach wielopoziomowych w kazdym miescie gdzie wladze potrafia myslec buduje sie wielopoziomowe skrzyzowania i torowiska. A w Toruniu byle bylo byle wydoic unie byle zrobic i laury zbierac w telewizji

m
meeee

Pocałujcie nas w kuper - złamasy.

m
mmx

No super, budujmy linie tramwajowe. Tramwaje to taki super srodek transportu, ze jak sie zepsuje, to trzeba sie ratowac autobusami. Bijemy rekordy w wywalaniu kasy, aby szybciej, sens niewazny. Jeszcze tylko zrobmy przejscie podziemne dla pieszych i bedzie komplet (bo tunel dla samochodow wychodzi drogo, natomiast 5 mln na lotnisko w Bydgoszczy to dla tow.Zaleskiego tyle co splunac)!

V
VRIJ

CZY JEST SZANSA ZROBIENIA WEZLA PRZESIADKOWEGO W NITCE SZOSY LUBICKIEJ ?
AUTOBUS 22 I TRAMWAJ ODDALONE OD SIEBIE TYLE ILE TRZEBA PRZEJSC TUNEL, W RAZIE OPOZNIENIA KTOREGO KOLWIEK POJAZDU NIE TRZEBA BIEGAC PO SCHODACH

m
magister

jako inżynier gadasz jak głupek!! Wariant I to najgłupszy z głupich!

k
kix

tramwajowy zawrót głowy! Kogoś porąbało !! Trasy największego ruchu kołowego zmiksowano z plątaniną torów tramwajowych ! horror! To jest Toruń! Tu ni ma myślenia to jest Prezydent !

l
lokjlkj

piękne plany tylko który wariant został już wybrany nieformalnie?

h
hela

przeciez to katastrofa drogowa te plany nic nie ułatwia tylko bedzie gorzej albo tak samo jak jest za grubo wydane miliony. JAR GRĘBOCIN WRZOSY to są linie które warto pobudować

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3