Toruń. Pogotowie reporterskie: Kiedy znów będzie można korzystać z biletów BiT-City?

Szymon Spandowski
Szymon Spandowski
Jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Marszałkowskim, bilety BiT-City powinny wrócić już niebawem
Jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Marszałkowskim, bilety BiT-City powinny wrócić już niebawem Jacek Smarz
Dostaliśmy list od Czytelnika, który mieszka w Toruniu, ale pracuje w Bydgoszczy, dokąd dojeżdża pociągiem. W związku z tym zgłosił kilka uwag dotyczących biletów, a także utrzymania Dworca Głównego.

"Chciałbym zainteresować państwa tematem biletów BiT City na połączenie kolejowe między Toruniem i Bydgoszczą - czytamy w liście. - Brak porozumienia między urzędem marszałkowskim i koleją doprowadził do tego, że biletów nie ma i prawdopodobnie nie będzie. Jest to małe, ale jednak ułatwienie dla ludzi pracujących w innym mieście. Nie ma biletu miesięcznego ani jednorazowych, a można przecież pomyśleć o tygodniowym".

Słuszna uwaga, przekazaliśmy ją organizatorom transportu kolejowego w regionie, czyli Urzędowi Marszałkowskiemu pod rozwagę. Jak się dowiedzieliśmy, bilety powinny się pojawić lada moment. Spółka Polregio, która jak wiadomo, po grudniowych perturbacjach podpisała jednak umowę na obsługę połączeń na liniach zelektryfikowanych, kończy uzgadniać szczegóły dotyczące biletów.
Czytelnik narzeka również na bałagan, jaki jego zdaniem panuje na Dworcu Głównym.

Polecamy

"Nikt nie dba o okna (źle zamykane i wypaczone), stolarka nie konserwowana i już zniszczona w wielu miejscach, natomiast ogólny brud w korytarzach i na peronach rzuca się w oczy. Nawet lampy oświetleniowe pod zadaszeniami są brudne od ptasich odchodów, słupy podtrzymujące konstrukcje są pokryte brudem. Posadzka jest tak zaniedbana, że aż boli wiedząc ile kosztuje taki granit! W odróżnieniu od Bydgoszczy, gdzie dworzec jest czyszczony codziennie, toruński dworzec jest po prostu zaniedbany i brudny. Schody ruchome znów są nieczynne! Po co komu schody, które się psują co dwa tygodnie i miesiącami są nieczynne".

Te uwagi przekazaliśmy zarządzającej dworcem spółce Urbitor. Adam Olender, kierownik Działu Dworca Kolejowego, z tak radykalną oceną się nie zgodził, za uwagi jednak podziękował i przysłał następujące wyjaśnienie:

"Na dworcu mamy różne ekipy sprzątające: jedni odpowiadają za sprzątanie peronów inni za budynki - czytamy. - Mamy też ekipy techniczne do wind, schodów ruchomych i specjalistycznych systemów grzewczych. Stolarką zajmuje się Dział techniczny naszej spółki i naprawia na bieżąco wszelkie usterki. Schody ruchome działają bez problemów, ale jest pewna sprawa, która mogła być przez podróżnego źle zrozumiana. Mianowicie na pierwszym piętrze głównego budynku mamy biura siedmiu różnych najemców i na ich prośbę (ze względu na zagrożenie covidem) ograniczyliśmy tę strefę wyłącznie dla osób upoważnionych (tj. zamknęliśmy schody ruchome i rolety na górę). Schody są sprawne, ale celowo unieruchomione. Pozostałe urządzenia dla podróżnych na dworcu działają bez zarzutu.

COMPONENT {"params":{"title":"Polecamy","is_photo":"1","ids":[21219975,21153429,21186465,21210483]},"component":"selected"}

Każdego dnia sprzątamy ręcznie i mechanicznie ogólnie dostępne przestrzenie dworca. W okresie zimowym w pierwszej kolejności dla bezpieczeństwa podróżnych realizowane jest odśnieżanie (m.in. posypywanie piaskiem) co może powodować większe zanieczyszczenia wewnątrz budynków i ciągów komunikacyjnych. Może się tak zdarzyć, że prace porządkowe zewnątrz elementów wiat i peronów z uwagi na warunki atmosferyczne koncentrują się głównie na bezpieczeństwie kosztem estetyki.

Z wewnętrznych kontroli PKP PLK SA wynika, że dworzec Toruń Główny na tle innych dworców pod względem czystości jest dobrze oceniany".

Czytelnikowi zapewne chodziło o ruchome schody prowadzące z podziemnego przejścia do hali głównej. One psuły się często, o czym wiele razy pisaliśmy.

Wśród próśb o interwencję, jakie do nas ostatnio dotarły była również taka, która dotyczy sposobów rozliczania kosztów ogrzewania w Spółdzielni Rubinkowo. Wysłaliśmy do spółdzielni e-maila w tej sprawie. Czekamy na odpowiedź.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie