Toruń ponownie wysoko w rankingach. Tym razem kierowcy i rowerzyści

(N)Zaktualizowano 
Sławomir Kowalski
Nasze miasto uplasowało się na 4. miejscu w rankingu miast, w których kierowcy mają najmniej powodów do narzekań oraz na 3. pozycji w zestawieniu "Rower w mieście".

Pierwsze badanie opracował „Motor”. Sprawdzał, jak się jeździ, parkuje czy tankuje się we wszystkich miastach wojewódzkich. Wzięto pod uwagę opinie kierowców (na stronie magazynauto.pl przygotowano ankietę, dzięki której każdy zmotoryzowany mógł wystawić cenzurkę swojej miejscowości) oraz tzw. twarde dane.

Z cenzurek kierowców wystawiono średnią ocenę, która została skonfrontowana z odpowiedziami udzielonymi przez władze miast, dotyczącymi infrastruktury czy stosowanych ułatwień oraz danymi zebranymi przez „Motor” - dotyczącymi cen paliw czy ubezpieczeń. W rankingu zwyciężył Białystok, przed Rzeszowem, Lublinem i Toruniem. Dalej znalazła się m.in. Zielona Góra, Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław oraz Bydgoszcz.

Z kolei w rankingu „Rower w mieście” magazynu „Rowertour” Toruń zajął 3. lokatę. Oceniano w nim 41 polskich miast pod kątem rozwoju rowerowej infrastruktury. Wzięto pod uwagę 17 kryteriów, m.in. długość dróg rowerowych wykonanych z asfaltu, liczbę bezpiecznych stojaków rowerowych czy udogodnienia dla rowerzystów w centrum.

Sprawdzono, czy jest możliwość przewozu rowerów w komunikacji miejskiej, czy stosowane są rozwiązania techniczne w postaci pasów rowerowych i kontrapasów oraz czy istnieją ograniczenia do jazdy rowerem po obszarze staromiejskim i po parkach. Oceniano, czy miasto prowadzi spójną politykę rozwoju sieci infrastruktury rowerowej oraz czy posiada do tego celu stosowne dokumenty strategiczne.

Toruń najwięcej punktów w rankingu otrzymał m.in. za długość infrastruktury rowerowej zbudowanej z asfaltu, liczbę stojaków rowerowych czy bezpłatną możliwość przewozu roweru w pojazdach komunikacji miejskiej. Przed nim w rankingu znalazły się tylko Gdańsk i Wrocław.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
b
bydziol

To prawda- na wsiach pokroju trollunia jest malo korkow bo musza byc drogi otwarte dla spedy bydla jak np. stad mocherow idacych na wydojenie do ojczulka rydzyka, a w duzych miastach takich jak Bydgoszcz gdzie tylko mniejszosc wierzy w jakies tam przesady czyli religie sa korki bo my mamy postep a wy tylko klerykalne zacofanie.

k
kotop

Domel - jak się nie znasz to nie pisz i jeszcze ten przykład - kopny śnieg, dobre, hehehe. rzeczywiście w Toruniu zalega przez 11 mcy w roku.

D
Domel

pasy rowerowe w jezdni bezpieczniejsze od ścieżek rowerowych? Kuriozum!

Pomijając bezpieczeństwo, nie wyobrażam sobie jeździć ulicą w kopnym śniegu, który nie jest odgarniany całkowicie, czy być ochlapywanym przez przejeżdżające samochody. Pewne oddalenie ścieżek rowerowych od jezdni ma swoje niezaprzeczalne zalety. Nie mówię że jest bez wad, ale bezpieczeństwo? eh...

J
Jan2

Do "kierowcy"
Masz rację.
Przytkład budowy drogi rowerowej w mieście znacznie większym niz Lublin pokazaliście pod trasą uniwersytecką.
Smiała sie z Was cała Polska.

F
FRanek

Co to jest bezpieczna droga rowerowa? To taka droga, po której jeżdżą wyłącznie rowerzyści i to w zgodzie z zasadami ruchu.To prawda i rozwiązanie idealne, te drogi rowerowe oddzielone pasem zieleni. Żeby tak jeszcze użytkownicy zechcieli wiedzieć gdzie jest chodnik, a gdzie droga rowerowa. Nie pomoże żadna separacja ruchu, jeżeli piesi i rowerzyści będą ją ignorować (kierowcy także). Nie od tego zależy bezpieczeństwo, tylko od zachowania ludzi. Pasy rowerowe? Wkrótce będą na Wałach, na Szumana i Warszawskiej. Zobaczymy jak będą korzystać z nich rowerzyści i czy kierowcy nie będą na nie wjeżdżać.

s
savo_R

"Z cenzurek kierowców wystawiono średnią ocenę, która została skonfrontowana z odpowiedziami udzielonymi przez władze miast, dotyczącymi infrastruktury czy stosowanych ułatwień oraz danymi zebranymi przez „Motor” - dotyczącymi cen paliw czy ubezpieczeń."
To wszystko tłumaczy. Pytanie ile osób wypełniło ankietę? jesli mniej niż 100 to co to za próbka statystyczna. Dajecie się manipulować i tyle. Sami wypełniali i odpowiadali.

k
kierowca

co sie dziwic ,w malych miastach takich jak nasze i rzeszów zawsze bedzie sie lepiej jezdzilo niz w duzych takich jak poznan,gdansk,bydgoszcz

J
Jan2

Normalne.
Bydgoszcz znowu daleko.
Ale gdy nie chce się pracowaća czas i siły traci się na kłótniach, protestach i sporach to nie mozna się dziwić.
Inaczwj być nie może.

P
Paweł

Toruń miastem dla rowerów...? Szkoda, że w Toruniu jest tak mało bezpiecznych dróg rowerowych. Gdzie tylko możliwe powinni się budować pasy rowerowe, bo one są o wiele bardziej bezpieczne od ścieżek rowerowych. Ścieżki powinny być oddzielane od chodników pasem zieleni.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3