Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruń. Ruszył kolejny przetarg na budowę II etapu linii tramwajowej na Jar.

Adam Mroczek
Adam Mroczek
Budowa nowej linii tramwajowej na Jar
Budowa nowej linii tramwajowej na Jar Grzegorz Olkowski/Polska Press
Nowy przetarg na budowę drugiego etapu linii tramwajowej na Jar już ruszył. Wykonawcy mogą zgłaszać swoje oferty do 17 sierpnia.

Obejrzyj: Tajemnice Twierdzy Toruń i innych miejsc w mieście

od 16 lat

Trwa kolejny przetarg na budowę II etapu inwestycji!

Unieważnione postępowanie niezwłocznie ponownie ogłoszono w piątek 22 lipca. Do 17 sierpnia 2022 roku oferenci mogą składać swoje oferty. Jeszcze w sierpniu planowane jest podpisanie umowy z nowym wykonawcą. Na realizację zadania zaplanowano ok. 10 miesięcy tj. do 30 czerwca 2023. Z uwagi na nieduży zakres inwestycji (1,4 km torowiska), a także brak większych kolizji z sieciami podziemnymi, nie ma konieczności wprowadzania zmian w organizacji ruchu.

Polecamy

Przypomnijmy, że wykonawca inwestycji miał być znany późnym latem i niedługo potem wystartować z robotami. Przy takim harmonogramie ostatni fragment linii wraz z pętlą miał być gotowy późną wiosną 2023 roku - wraz z całą linią między centrum Torunia a Jarem. W ten sposób nie byłaby konieczna budowa tzw. trójkąta odstawczego w rejonie skrzyżowania ulic Watzenrodego i Strobanda, czyli tymczasowego, prowizorycznego rozwiązania. Tramwaje od razu kończyłyby kursy od strony centrum miasta na pętli przy ulicy Heweliusza i tu zaczynały jazdę w przeciwnym kierunku.

Nie trzeba będzie budować trójkąta torowego

- Na budowę dodatkowego zakresu linii tramwajowej (od ul. Strobanda do ul. Heweliusza) oraz na realizację pozostałego zakresu projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II" przyznane zostały dodatkowe środki unijne z Funduszu Spójności w wysokości 25 mln zł. Dzięki temu można było zrezygnować z budowy trójkąta torowego w ul. Strobanda i zastąpić go docelową pętlą tramwajową w ul. Heweliusza. Obecnie trwają procedury związane z podpisaniem aneksu do umowy o dofinansowanie, który sformalizuje przyznanie tego dofinansowania - tłumaczy Agata Koman z MZK w Toruniu.

Polecamy

Jak będzie wyglądać nowa linia tramwajowa?

Nowa lina tramwajowa będzie prowadziła z centrum przez Szosę Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory, Watzenrodego, Strobanda - do pętli przy ul. Heweliusza (os. Niepodległości). Początkowo linia miała sięgać do ul. Strobanda, ale po uzyskaniu przez miasto dodatkowego dofinansowania zdecydowano o jej przedłużeniu do stanu docelowego. Jak zapowiada MZK w Toruniu, po przebudowie torowiska w Toruniu przybędzie ok. 12,9 tys. metrów toru pojedynczego torowiska, w tym 5,2 tys. metrów toru pojedynczego zielonych torowisk. Wzdłuż linii znajdzie się po 12 przystanków tramwajowych w każdą stronę (łącznie 24) oraz przystanek końcowy na pętli. 10 z nich będzie miało formę zielonych przystanków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska