Toruń. Urząd miasta w pandemii. Jak załatwić dowód osobisty, meldunek czy rejestrację samochodu?

Justyna Wojciechowska-Narloch
Justyna Wojciechowska-Narloch
Urząd Miasta Torunia ograniczył bezpośrednią obsługę mieszkańców Fot. Grzegorz Olkowski
Trzecia fala pandemii koronawirusa przyniosła kolejne ograniczenia w funkcjonowaniu wielu dziedzin życia. Dotyczy to również pracy instytucji i urzędów. Toruński magistrat częściowo działa w trybie zdalnym. Są jednak wydziały i biura, które prowadzą bezpośrednią obsługę mieszkańców. Na spotkanie z urzędnikiem trzeba się jednak wcześniej umówić.

Zobacz wideo: To już pewne. W 2021 roku będzie Czternasta Emerytura.

Pracę na miejscu oraz zdalnie w tygodniowych cyklach rotacyjnych realizują następujące jednostki toruńskiego magistratu:

  • Biuro Ogrodnika Miejskiego,
  • Biuro Obsługi Urzędu,
  • Biuro Projektów Informatycznych,
  • Biuro Rewitalizacji,
  • Miejski Rzecznik Konsumentów,
  • Wydział Edukacji,
  • Wydział Geodezji i Kartografii,
  • Wydział Gospodarki Komunalnej,
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
  • Wydział Inwestycji i Remontów
  • Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji,
  • Wydział Kultury
  • Wydział Ochrony Ludności,
  • Wydział Promocji i Turystyki,
  • Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego,
  • Wydział Środowiska i Ekologii,
  • Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej.

W pełnym składzie, w związku z zapewnieniem sprawnej realizacji zadań, pracują poniższe biura i wydziały:

  • Biuro Kadr i Płac,
  • Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków
  • Biuro Rady Miasta
  • Biuro Toruńskiego Centrum Miasta
  • Kancelaria Prezydenta Miasta Torunia,
  • Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
  • Urząd Stanu Cywilnego,
  • Wydział Architektury i Budownictwa,
  • Wydział Księgowości,
  • Wydział Obsługi Mieszkańców
  • Wydział Planowania i Nadzoru Finansowego
  • Wydział Podatków i Windykacji,
  • Wydział Prawny,
  • Wydział Spraw Administracyjnych
  • Wydział Sportu i Rekreacji.

Te wydziały bezpośrednio obsługują mieszkańców:

Wydział Obsługi Mieszkańców

Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców

- od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-17:00

Referat Działalności Gospodarczej

- od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30

Umawianie terminu rejestracji pojazdu: tel. 56 611 87 09 lub poprzez system kolejkowy – rezerwacja.um.torun.pl. Umawianie terminu odbioru dowodu rejestracyjnego pod numerem 56 611 88 67 lub poprzez system kolejkowy – rezerwacja.um.torun.pl.
Umawianie terminu wizyty w sprawie praw jazdy tylko poprzez  rezerwacja.um.torun.pl. Informacja w sprawie praw jazdy: 56 611 88 57

Część spraw w Wydziale Obsługi Mieszkańców można także zrealizować za pośrednictwem paczkomatu: InPost Urząd24

Wydział Spraw Administracyjnych

 – od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 17:00

Urząd Stanu Cywilnego 

– o Wydział Księgowości d poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 17:00, a Referat Zgonów także w soboty w godz. 8:00 – 12:00

Wydział Księgowości

– kasa – od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00.

Trwa głosowanie...

Czy wciąż przestrzegasz reżimu sanitarnego?

Bezpośrednia obsługa interesantów możliwa jest w poniżej wymienionych działach oraz zakresach:

Wydział Architektury i Budownictwa – wydawanie dokumentacji budowlanej,
Wydział Geodezji i Kartografii – wydawanie dokumentacji geodezyjnej np. na potrzeby banku lub aktu notarialnego.

Działają także trzy Punkty Informacyjne Urzędu Miasta w dni robocze w godzinach 9:00 – 17:00:

  • PIUM w Centrum Handlowym Plaza – pracownicy Wydziału Spraw Administracyjnych w zakresie obsługi wniosków o wydanie dowodu osobistego, zgłoszeń meldunkowych, nadawania nr PESEL i wydawania zaświadczeń z wyłączeniem wydawania dowodów osobistych. Telefoniczna rezerwacja wizyty: 56 611-83-52, 56 611-83-58.
  • PIUM w Centrum Handlowym Copernicus – pracownicy Wydziału Obsługi Mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów oraz zgłoszeń zbyć i nabyć pojazdów. Telefoniczna rezerwacja wizyty: 56 611-87-09.
  • PIUM przy ul. Wały Gen. Sikorskiego 8 - obsługiwać będzie mieszkańców w zakresie potwierdzenia profili zaufanych.
  • Uwaga! Bezpośrednia obsługa interesantów może mieć miejsce tylko i wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym zgłoszeniu i umówieniu się na konkretny termin i godzinę oraz w warunkach reżimu sanitarnego.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie