Toruń: Władze SM „Rubinkowo” boją się podziału osiedla. Zagrożenie widzą w tramwaju

JaW
Sławomir Kowalski
Rada nadzorcza i zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Rubinkowo” przedstawiły radnym Torunia stanowisko w sprawie planów budowy nowej linii tramwajowej przez to osiedle.

[break]
Rada nadzorcza „Rubinkowa” dokonała dla każdego z trzech wariantów przebiegu planowanej przez władze miasta linii tramwajowej analizy szans i zagrożeń.

- Wariant 1 ułatwia komunikację osiedla z zakładami pracy w rejonie byłej Elany. Jednocześnie utrudnia lub uniemożliwia funkcjonowanie targowiska „Manhattan” - mówi Roman Narloch, przewodniczący rady. - Utrudnienia w komunikacji pieszej i samochodowej wzrastają, zmniejsza się liczba miejsc parkingowych.

Przypomnijmy, że w wariancie 1 linia ma być wytyczona ulicą Działowskiego i jej przedłużeniem ku północy. Rada negatywnie też oceniła wariant 2 - od ulicy Działowskiego linia biegłaby ulicami Dziewulskiego i Rydygiera ku torowiska na ulicy Skłodowskiej-Curie. Zauważono m.in., że tory skomplikują sytuację na wielu skrzyżowaniach na Rubinkowie.

Warianty 1 i 2 są nie do przyjęcia. Dezintegracja osiedla na dwie części jest nie do zaakceptowania. - Zdzisław Zakrzewski

Najmniej zagrożeń rada widzi w wariancie 3. To połączenie obecnych pętli tramwajowych na Skarpie i przy Elanie linią biegnącą ulicami Olimpijską i Skłodowskiej-Curie. Ma mniejsze znaczenie dla skomunikowania Rubinkowa z innymi częściami miasta, ale rozwiąże problem komunikacyjny innych osiedli (Bielawy, Grębocin), a także centrów handlowych we wschodniej części Torunia. Ponadto zamknie pętlę komunikacyjną tramwajową w tej części miasta zgodnie z wcześniejszymi założeniami urbanistycznymi.

- Warianty 1 i 2 są nie do przyjęcia. Dezintegracja osiedla na dwie części jest nie do zaakceptowania - mówi prezes SM „Rubinkowo” Zdzisław Zakrzewski. - Ruch pieszych między ulicami Buszczyńskich i Działowskiego, a także na całej długości „Manhattanu”, odbywa się na wielu przejściach. Jeżeli wprowadzi się tu tramwaj, to przetnie się naturalną możliwość przemieszczania się mieszkańców. Stworzy się barierę. Jedyny akceptowalny wariant to wariant 3.

Taką ocenę władze spółdzielni przekazały radnym reprezentującym w Radzie Miasta ten rejon Torunia.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
olo

Część mieszkańców Rubinkowa jej chcę, a część jej nie chce. Nie mówmy więc, że mieszkańcy Rubinkowa jej nie chcą. Poza tym argumenty spółdzielni są absurdalne. Musiałem przeczytać artykuł dwa razy, aby uwierzyć, że prezes spółdzielni może posługiwać się takimi argumentami. Może rzeczywiście brak merytorycznych argumentów przeciwko tramwajowi powoduje, że ma on sens na Rubinkowie.

d
do dan-be

a ty w ogóle wiesz gdzie jest rubinkowo 2 ?? przebywasz tu czy przejezdzasz? a moze jestes pracownikiem urzędu któremu kazano tak pisać

d
dan-be

Wygląda na to, że spółdzielnia mieszkaniowa ściga się ze stowarzyszeniem "Nasze Rubinkowo", kto wymyśli więcej absurdalnych argumentów przeciw.
W artykule wydrukowanym w dzisiejszym dodatku „Rubinkowo-Skarpa” przytoczono następujące:
1. Wariant 1 utrudnia lub uniemożliwia funkcjonowanie targowiska. - Hm, tylko zapomniano że samo targowisko znajduje się w tymczasowej lokalizacji na środku planowanej ulicy. Kiedyś ta ulica powstanie...
2. Wzrosną utrudnienia w komunikacji pieszej, przetnie się naturalną możliwość przemieszczania się mieszkańców, co by skutkowało obniżeniem bezpieczeństwa pieszych. - No tak, jak widać władze osiedla traktują mieszkańców osiedla, jak ludzi którzy nigdy tramwaju nie widzieli. Takie obawy to mogli mieć mieszkańcy Olsztyna, gdzie dopiero co przywrócono komunikację tramwajową po 50-ciu latach, a nie miasta posiadającego ten środek komunikacji nieprzerwanie od 125 lat...
3. Wzrosną utrudnienia w komunikacji samochodowej, zmniejszy się liczba miejsc parkingowych. Mogą nasilić się wypadki z udziałem pojazdów, tworzyć korki na ulicach przecinanych przez linię tramwaju. - Trudno uwierzyć że takie idylliczne osiedle, jakim chcą je widzieć władze spółdzielni, generuje takie natężenia ruchu że będą się tworzyć korki z powodu przejeżdżającego tramwaju. Jakieś autostrady tam przebiegają, czy co?
4. Zwiększy się hałas w wielu miejscach osiedla. - No tak, przejeżdżające co kilka minut autobusy miejskie są przecież, w odróżnieniu do znienawidzonych tramwajów, bezszelestne...
5. Konieczne rozciągnięcie sieci trakcyjnej źle by wpływało także na architekturę krajobrazu. - Nie wiedziałem że zbudowane z wielkiej płyty osiedle mieszkaniowe Rubinkowo, takie jakich wiele w całym kraju, jest unikatowym rozwiązaniem urbanistycznym na skalę państwa, a może nawet całego świata i należy je chronić, jak np. Krakowskie Przedmieście w Warszawie.
Wsi spokojna, wsi wesoła... Proponuję by następnym krokiem władz spółdzielni była propozycja budowy płotu z drutem kolczastym, a może fosy, oddzielenie się tym samym od reszty miasta, i wpuszczanie mieszkańców za przepustkami. Wtedy to nikt nie będzie zakłócał spokoju mieszkańcom i władze będą miały święty spokój. Taki brexit po toruńsku.
Aha, tramwaje na Szosie Lubickiej też proponuję zlikwidować, bo przeszkadzają mieszkańcom...

b
bun

Parking podziemny to sami sobie wybudujcie jako spółdzielnia. A nie żądacie od miasta miejsc parkingowych pod prywatne samochody. Myślisz że UE do tego dołoży? Większość wspólnot mieszkaniowych sama musi inwestować w miejsca postojowe na swoich osiedlach, a Rubinkowiczom się należy jak psu buda,

T
Torunianka

dlaczego TAM ma jeździć jakikolwiek tramwaj??? niech ktoś mi to wytłumaczy! tyle lat nie było i ludzie jakoś sobie radzili, żadne nowe bloki tam nie powstały,jeżdżą autobusy.A miasto na siłę chce wcisnąć linię tramwajową:( Pomyślcie lepiej o DOGODNYM transporcie miejskim na Barbarkę albo o parkingu podziemnym

B
Baniak

Megafaglun ty nędzny urzedasie

m
mega_faflun

Jezeli takie idiotyczne teorie o podziale osiedla przez tramwaj wysuwaja wladze SM "Rubinkowo" to znaczy , ze nie maja zadnych innych madrych argumentow w tej sprawie i tak na dobra sprawe to nie ma zadnych argumentow przeciw , tramwaj ma za zadanie ulatwic zycie mieszkancom .Alternatywa dla obecnych planow by tramwaj skrecal w ulice Dzialowskiego wzdluz targowiska , bylo by poprowadzenie linii ulicami Dziewulskiego do Jamontta polaczylo by to Rubinkowo I z II .

M
M. z M.

Kolejny na siłę realizowany projekt urzędu miasta oderwany od jakichkolwiek strategicznych planów rozwiązań komunikacji na lata w Toruniu. Mieszkańcy nie chcą tramwaju między blokami na Rubinkowie, spółdzielnie mieszkaniowe z Rubinkowa nie chcą tej inwestycji, kupcy z Manhattanu nie chcą, a urząd miasta na siłę przepycha i wpycha. Nie ma linii na Bielawy, nie ma rozsądnego projektu linii na Wrzosy (skandal z ograniczeniami dojazdu do całego osiedla Bielany, w tym szpitala i zachodniej części Wrzosów!), nie ma linii na Podgórz... a tu realizuje się absurdalną linię, która nie jest prawie nikomu potrzebna...

b
bun

Pierwsi lokatorzy Rubinkowa nie mogli się pogodzić z tym, że to już nie wieś, a wielu z nich przywiozło ze sobą furmankę węgla, który ładowali do piwnic. Widać po latach mentalność się nie zmieniła. Nie wierzę że to jest głos wszystkich mieszkańców tej dzielnicy. Młodzi ludzie zapewne chcieliby tego tramwaju ale są zakrzykiwani przez tetryków. Będą mieli swój bazarek i koniec. Dziwne, że wolą do niego chodzić z buta zamiast podjechać 2 przystanki tramem. Nie chcą to nie. Nie budować, zwłaszcza jakiś durnych połączeń do carrefoura. Lepiej wybudować linię do dworca głównego.

H
Hela

Tylko te rozwiązania zakorkuja osiedle jeszcze bardziej i doprowadza do utrudnień włączenia się do ruchu z dróg osiedlowych

P
Paweł

Tramwaj jeździ raz na kilka minut, więc jak ma dzielić i utrudniać przejście na drugą stronę? Linia tramwajowa powinna biec przez środek osiedla, żeby każdy miał możliwie blisko. Najbardziej osiedla dzielą duże ulice np. Szosa Lubicka czy trasa średnicowa.

m
mel

Linia tramwajowa powinna biec także przez Rubinkowo II, czyli ulicami Dziewulskiego i Jamontta. Taka trasa łączyłaby te dwa osiedla, tak jak w tej chwili pierdylion autobusów. Taka jest moja odpowiedź na obawy spółdzielni.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3