Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruń zarzuca sieć na turystów przy pomocy billboardów [PROMOCJA MIASTA]

Redakcja
Wizualizacja jednego z billboardów, które zagościły w siedmiu miastach. Każdy ma co najmniej 11 mkw.
Wizualizacja jednego z billboardów, które zagościły w siedmiu miastach. Każdy ma co najmniej 11 mkw. Materiały Urzędu Miasta w Toruniu
Do września na ulicach siedmiu największych miast województw sąsiadujących z kujawsko-pomorskim specjalne billboardy będą kusić turystów do odwiedzenia Torunia. Ekspozycja na banerach będzie zmieniana na początku każdego miesiąca.

[break]
Od początku maja m.in. przy drogach, w okolicach dworców, galerii handlowych, obiektów sportowych i instytucji kultury pojawiło się aż 51 billboardów. Najwięcej, bo aż po dziesięć zawisło w Łodzi i Poznaniu. Dziewięć w Olsztynie, osiem w Gdańsku, pięć w Płocku oraz po cztery w Gdyni i Sopocie.

Wybór tych siedmiu miast nie jest przypadkowy. Są najlepiej skomunikowane z Toruniem i to właśnie ich mieszkańcy - według monitoringu ruchu turystycznego - najczęściej zaglądają na toruńską starówkę.

- Podobnie jak przed rokiem stawiamy na promocję największych i najciekawszych wydarzeń. Za jednym zamachem zapraszamy od razu na dwie imprezy. Na pierwszy ogień poszła „Plaża Gotyku”, czyli Puchar Polski w Siatkówce Plażowej, a także listopadowy koncert Katie Melua z Gori Women’s Choir w Arenie Toruń - mówi Ewa Banaszczuk-Kisiel, dyrektor Wydziału Promocji Urzędu Miasta, która jest pomysłodawczynią całej kampanii. - W naszych działaniach celowo odpuszczamy Warszawę, w której bardzo trudno jest się przebić.

O 21 tys. zł więcej

Co miesiąc na billboardach będą pojawiały się zapowiedzi kolejnych imprez z wykorzystaniem gwiezdnego tła z charakterystycznej grafiki promocyjnej „Toruń porusza”.

[quote=Ewa Banaszczuk-Kisiel, Urząd MiastaW naszych promocyjnych działaniach odpuszczamy Warszawę, w której bardzo trudno jest się przebić.[/quote]

W czerwcu zagości na nich zaproszenie na Mistrzostwa Europy w Szermierce oraz na Koncerty pod Gwiazdami, czyli cykl odbywających się pod patronatem „Nowości” wydarzeń Dworu Artusa (Varius Manx, Ray Wilson, Leszek Możdżer, Janusz Radek).

Wkrótce pojawią się też billboardy z zapowiedzią m.in. Bella Skyway Festival, FIM Speedway Grand Prix na żużlu oraz Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej.

Koszt całej kampanii promocyjnej, która potrwa do końca września, wyniesie 184.377 zł. To ponad 21 tys. zł więcej niż przed rokiem, kiedy to Toruń po raz pierwszy promował się w Polsce na 36 billboardach. Jakie miało to przełożenie na liczbę turystów w mieście?

Toruń w stolicy kultury

- W badaniach ruchu turystycznego nie było konkretnego pytania dotyczącego naszej akcji. Jednak patrząc po frekwencji widać, że wydarzenia, które pojawiły się na billboardach, cieszyły się o wiele większym zainteresowaniem - mówi szefowa miejskiej promocji.

Równocześnie z akcją promocyjną toruńskich wydarzeń pojawiły się billboardy promujące Toruń, które przygotowała Galeria Rusz. Do czerwca 12 prac - powstałych z inspiracji szczęśliwym życiem w Toruniu - będzie można zobaczyć na wielkoformatowych nośnikach przy głównych drogach kraju, a w lipcu i sierpniu we Wrocławiu - na billboardach i citylightach.

- Szukaliśmy pomysłu na to, jak pokazać się w nietypowy sposób we Wrocławiu, który jest w tym roku Europejską Stolicą Kultury. W ogłoszonym konkursie najciekawszy pomysł złożyła Galeria Rusz - mówi Ewa Banaszczuk-Kisiel.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska