Torunianie przyzwyczajeni kupować bilety w kasie

Anna Krzesińska
Kilka miesięcy temu „Nowości” informowały o automatach biletowych, które pojawiły się przed wejściem do tunelu na Dworcu Głównym. Torunianie jednak niechętnie z nich korzystają.

Kilka miesięcy temu „Nowości” informowały o automatach biletowych, które pojawiły się przed wejściem do tunelu na Dworcu Głównym. Torunianie jednak niechętnie z nich korzystają.

<!** Image 2 align=none alt="Image 167619" sub="Torunianie niechętnie korzystają z automatów biletowych, stojących przed wejściem do tunelu na Dworcu Głównym PKP / Fot. Adam Zakrzewski">- Wątpliwości jest kilka. Po pierwsze, co będzie, gdy wydrukowany bilet będzie zawierał jakieś błędne dane? Albo automat nie wyda reszty? Wolę kupić bilet od człowieka, a nie od maszyny - podkreśla pan Jacek, Czytelnik „Nowości”.

W Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych, który opiekuje się tymi urządzeniami, przyznają, że w Toruniu ludzie są bardziej przyzwyczajeni do tradycyjnej formy kupowania biletów. Czy wprowadzenie automatów okazało się więc zwykłym niewypałem?

- To jest kwestia oswojenia się z tą nową formą. Nie sprzyjały też warunki atmosferyczne, bo automaty znajdują się na zewnątrz. Ludzie woleli wejść do środka i dopiero tam kupić bilety - wyjaśnia Elżbieta Rumińska, naczelnik działu sprzedaży i marketingu tej instytucji.

<!** reklama>Wszystkie ewentualne uwagi i spostrzeżenia można zgłaszać w kasach Przewozów Regionalnych, które znajdują się na Dworcu Głównym.

To jednak nie koniec problemów z tymi urządzeniami. W poniedziałek na urządzeniach pojawiła się kartka, że są one nieczynne.

- Zastanowiło mnie to, bo czytałem w „Nowościach”, że miało być prosto, łatwo, no i bez kolejki, a całość miała usprawnić odprawę pasażerów. A tymczasem automaty nie działają - stwierdza torunianin Kazimierz Kownacki.

Elżbieta Rumińska dopiero od „Nowości” dowiedziała się, że są jakieś problemy z automatami biletowymi i zareagowała po naszym telefonie.

- Na pewno obydwa automaty działały w poniedziałek do godziny 14.10, trudno powiedzieć, co się później wydarzyło. Jeden z automatów jest na pewno czynny, więc bilety można kupować. Nasi pracownicy spróbują ten drugi, nieczynny zresetować, a jeśli się nie uda, to zgłosimy to serwisantowi - powiedziała „Nowościom” pani naczelnik. - Ponadto warto pamiętać, że automaty w nocy każdego ostatniego dnia miesiąca na pierwszy nowego miesiąca muszą być nieczynne, bo wynika to z okresu rozliczeniowego.

WARTO WIEDZIEĆ

W automacie można kupować bilety Regio i Interregio. Urządzenie przyjmuje różne nominały (zarówno banknoty, jak i bilon) oraz wydaje resztę. Obsługa urządzenia jest dotykowa, a menu proste i intuicyjne. Poradzą sobie z nim także osoby starsze.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie