Zobacz wideo: Wyższe świadczenie 500 plus? PiS chce zmian.
30 lat szkoły
4 marca 2021 roku minęły dokładnie trzy dekady od chwili, gdy Szkoła Podstawowa nr 31 przy ul. Dziewulskiego w Toruniu otworzyła swe podwoje. Pierwszą dyrektorką placówki była Lidia Pociżnicka, którą władze miasta powołały na to stanowisko w styczniu 1991 roku.
- Dzień 4 marca 1991 roku był dla naszych uczniów szczególny- właśnie wtedy serdecznie żegnani przez koleżanki i kolegów ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Toruniu, w uroczystej j kolumnie podążyli ulicą Dziewulskiego do swojej nowej szkoły. Wcześniej bowiem, zanim przygotowano "31" na ich przyjęcie, formalnie należeli do tej właśnie placówki. Teraz stali się członkami nowej społeczności. Co prawda, kadra się prawie nie zmieniła - część nauczycieli z SP nr 16 została służbowo przeniesiona do SP nr 31 - ale życiem placówki kierowała nowa dyrekcja - wspomina Małgorzata Jaskólska, nauczycielka z "trzydziestej pierwszej".
Polecamy
W salach i na korytarzach
Nie od razu w budynku funkcjonowały wszystkie klasy. Na początku w gmachu uczyły się tylko oddziały jeden - pięć, a społeczność szkolna otrzymała do swej dyspozycji fragment planowanej inwestycji - segmenty A i B na trzech kondygnacjach oraz szatnie w piwnicy budynku. W 22 salach lekcyjnych oraz na kilku korytarzach mogło toczyć się szkolne życie. We wrześniu w szkole były już 34 oddziały, ale na oddanie do użytku kolejnego segmentu czekać trzeba było cały rok. W marcu 1992 roku ruszył tzw. AKŻ, czyli segment administracyjno-kulturalno-żywieniowy. W nim mieściły się - gabinet dyrektor naczelnej, sekretariat, świetlica szkolna, biblioteka, czytelnia i stołówka.
Rok później odbyła się długo wyczekiwania inauguracja segmentu C, a w tym czasie w SP nr 31 uczyło się ponad 1,1 tys. uczniów w 40 oddziałach. W 1994 roku gotowa była wreszcie sala gimnastyczna. W tym samym roku szkolne mury opuścili pierwsi absolwenci podstawówki.
Polecamy
1 września 1999 roku placówka przy Dziewulskiego 41b przekształciła się w ZS nr 31, składający się ze szkoły podstawowej i gimnazjum. W 2007 roku wdrożono projekt edukacyjno-terapeutyczny - integrację uczniów niepełnosprawnych z typowo rozwijającymi się. Szkoła wprowadziła klasy integracyjne dla dzieci z autyzmem - model ten sprawnie funkcjonuje do dziś i jest podawany za przykład placówkom w całej Polsce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?