W ramach prowadzonych r. konsultacji mieszkańcy wskazywali miejsca, w których warto zlokalizować kolejne stacje Toruńskiego Roweru Miejskiego. Wszystkie propozycje zostały przeanalizowane i sprawdzone pod względem fizycznych możliwości lokalizacji stacji. Pozwoliło to wytypować 60 punktów tworzących optymalną sieć stacji rowerowych.
Zobacz także: Bella Skyway Festival 2017. Strefa food trucków na rynku [PROGRAM+ATRAKCJE]
Więcej stacji
Niestety, miasto nie ma możliwości uruchomienia ich wszystkich w przyszłym roku, dlatego w przyszłym roku ich liczba wzrośnie do 40. 22 dotychczasowe zostają w dotychczasowych lokalizacjach, pozostałe trafiły do puli 18 propozycji m.in. w obrębie Bydgoskiego Przedmieścia, Jakubskiego Przedmieścia oraz Chełmińskiego, gdzie dotychczas ich wyraźnie brakowało. Jedną stację - na Barbarce - całkowicie usunięto ze względu na znikome zainteresowanie.
Niedawno zakończyły się dodatkowe konsultacje.
- Jeśli chodzi o ankiety wpłynęło ich 665 - informuje Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik prasowy ratusza.
Jednocześnie urzędnicy zastrzegają, że na obecnym etapie jest za wcześnie, żeby mówić już o konkretnych lokalizacjach.
- System w nowej odsłonie ruszy 1 kwietnia 2018 roku i to bliżej tego terminu ujawnimy szczegóły - zwraca uwagę Anna Kulbicka-Tondel.
Duże grono mieszkańców na lewobrzeżu zwraca uwagę, że nowe stacje powinny się tam znaleźć - mówi Joanna Jaroszyńska ze stowarzyszenia Rowerowy Toruń. - Mam nadzieję, że urzędnicy, którzy będą sprawdzać wyniki z ankiet przeanalizują gdzie powinny pojawić się nowe stacje. Ich rozmieszczenie jest niezwykle istotne, bo wpływa na odpowiednie funkcjonowanie całego systemu. To ważne aby stacje nie były ani zbyt blisko siebie ani też zbyt daleko.
W przyszłym sezonie Toruński Rower Miejski zmieni się nie tylko pod względem liczby stacji. W listopadzie wygasa kontrakt z dotychczasowym operatorem i wkrótce miasto ogłosi przetarg.
Polecamy:
W ramach tzw. dialogu technicznego zgłoszenia przesłało pięć zainteresowanych firm: dotychczasowy operator - WiM System z Rzeszowa, Nextbike Polska z Warszawy, BikeU z Warszawy, Fulco Technologie Budowlane z Gliwic i SimpliGO z Wrocławia.
- Nowy Toruński Rower Miejski powinien być bardziej funkcjonalny - mówi Joanna Jaroszyńska ze stowarzyszenia Rowerowy Toruń. - Przede wszystkim rowery muszą być sprawne i odpowiednio serwisowane, a sposób ich wypożyczania możliwie najprostszy.
Możliwe lokalizacje
Stacje TRM mogą się pojawić w tych miejscach: Rynek Nowomiejski, ul. Zbożowa, ul. Mickiewicza - targowisko, ul. Bydgoska /Konopnickiej, Legionów/Trasa średnicowa, Grudziądzka/Kościuszki, droga Starotoruńska, Watzenrodego/Ugory, Grudziądzka /Kozacka, Wojska Polskiego / Sucharskiego, Targowa, Poznańska, Szosa Chełmińska /Podgórna, Gagarina / Polomarket, pętla Rubinkowo II, Chopina, św Józefa /Szpital, Grudziądzka przy Rynku Wełnianym, plac Daszyńskiego, Rydygiera, Szosa Lubicka / Stawisińskiego, Jamontta, Konstytucji 3 maja / Ligi Polskiej, Łódzka / ul. Strzałowa, Okrężna / pętla Uniwersytet, Łódzka / Okólna, Turystyczna/Na Przełaj, Armii Ludowej/ Idzikowskiego, Iwanowskiej - siłownia, Bydgoska / Park Miejski, Garbaty Mostek, Ślaskiego / Szosa Lubicka, Drzymały, Broniewskiego / Sienkiewicza, Andersa / Armii Ludowej, plac NOT, Szosa Chełmińska Północ, Gołębia.
ZOBACZ TAKŻE:
Paweł Kędzia o kulejących zmianach na starówce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?