Najpopularniejszym polskim klubem na Facebooku jest Legia Warszawa, która ma ponad 900 tysięcy obserwujących. Ci, którzy śledzą profil warszawskiego klubu, z pewnością nie narzekają na nudę - jego dział marketingu zdecydowanie nie ogranicza się do informacji o godzinach meczów. Legia organizuje konkursy, publikuje rozmaite nagrania wideo, a kolejne wpisy pojawiają się nawet kilka razy dziennie.
Jak na tym tle prezentuje się nasze miasto? O tak wielkich liczbach obserwujących można zapomnieć - najwięcej osób, blisko 50 tysięcy, śledzi profil żużlowego KS Toruń.
Konto na Facebooku to dziś absolutny standard, ale już nie każdy klub z Torunia potrafi odnaleźć się na Twitterze - bardzo aktywnie udzielają się tam KH Energa, FC Toruń, czy Arriva Twarde Pierniki, jednak w przypadku ekstraklasowych koszykarek Katarzynek ostatni wpis pochodzi... ze stycznia 2019 roku.
Czymś zupełnie nieznanym dla większości toruńskich klubów jest TikTok, platforma bardzo popularna szczególnie wśród młodszych użytkowników internetu, w tym gronie używana znacznie częściej niż Facebook i będąca dobrym miejscem do szukania nowych kibiców. Swoje konto mają tam tymczasem... jedynie hokeiści KH Energi. Na TikToku próżno szukać choćby KS Toruń.
Polecamy
- Agnieszka Radwańska buduje nowy dom! Tak żyje prywatnie gwiazda tenisa [zdjęcia]
- Otylia Jędrzejczak ma piękny dom. Zobacz prywatne zdjęcia mistrzyni olimpijskiej
- Dawid Kubacki to dumny tata i szczęśliwy mąż. Tak mieszka i żyje [prywatne zdjęcia]
- Tak żyje Kamil Stoch. Skoczek z żoną chcą wyruszyć w podróż dookoła świata [zdjęcia]
Jeśli chodzi o jakość treści prezentowanych w sieci, nasze kluby przeplatają lepsze pomysły słabszymi. W większości przypadków wciąż najczęściej pojawiają się materiały typowo informacyjne, dotyczące głównie rozgrywanych meczów. Niekiedy zdarzają się jednak pomysły niesztampowe, dobrze wpisujące się we współczesne trendy. Piłkarska Elana potrafiła w przeszłości zaskoczyć m.in. parodią filmu "Zenek" o wokaliście discopolowego Akcentu, tworząc swojego "Filipa" z piłkarzem Filipem Kozłowskim w roli głównej, z kolei KS Toruń przedstawiał kontrakty z zawodnikami w formie festiwalu filmowego Speedway Image. Niestety, podobne kreatywne pomysły to wciąż w naszych klubach raczej wyjątki niż codzienność.
Sprawdziliśmy, jak toruńskie kluby radzą sobie w sieci i w marketingu - kliknij w przycisk "Zobacz galerię" i przekonaj się, kto pod tym względem umie się pozytywnie wyróżnić.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?