Towar kupiony zwrotowi już nie podlega

Tomasz Miks, Marcin Dutkowski
Zanim coś kupimy zastanówmy się, bo pieniędzy możemy już nie odzyskać. Możemy towar zamienić na inny

PROBLEM:

- W jednym z grudziądzkich sklepów ze sprzętem elektronicznym kupiłem maszynkę do strzyżenia włosów - mówi Grzegorz K. (dane interweniującego Czytelnika do wiadomości redakcji) - Od daty zakupu minął zaledwie tydzień, mam fakturę, a maszynka w ogóle nie była używana, bo osoba dla której była przeznaczona jako prezent, już taką ma. Mimo mojej prośby o zwrot pieniędzy, sprzedawca mi odmówił, nie wykluczając jedynie zamiany towaru. Podobne kłopoty miałem w innych przypadkach zwrotu towarów. Czy jest przepis regulujący te kwestie i nakładający obowiązek na właścicieli sklepów?

WYJAŚNIENIE:

<!** reklama>O wyjaśnienie tej kwestii zwróciliśmy się do Marii Gizickiej, Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Grudziądzu.

- Od czerwca 1999 roku przestała obowiązywać ustawa nakładająca na sprzedawców obowiązek przyjęcia towaru i zwrotu gotówki - wyjaśnia pani rzecznik konsumentów. - Teraz wszystko zależy od dobrej woli sprzedawców. Mogą, ale nie muszą oddać nam pieniędzy lub zamienić towar na inny. Paragon, faktura, czy krótki okres od zakupu nie mają znaczenia, bo takiego obowiązku po prostu nie ma i nie możemy mieć pretensji do sprzedających.

PROBLEM:

- W parku miejskim zauważyłam wiele młodych świerków, które zostały niedawno nasadzone i najwyraźniej się nie przyjęły - zgłasza Czytelniczka (imię i nazwisko do wiadomości redakcji). - Kto za to odpowiada? I dlaczego drzewa nie zostaną usunięte, skoro już wiadomo, że obumarły?

WYJAŚNIENIE:

- Do nasadzenia 50 świerków została zobowiązana firma, która budowała hipermarket Carrefour - wyjaśnia Alina Obruszkiewicz, podinspektor z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska grudziądzkiego magistratu. - Jeśli firma nie dopełniłaby tego obowiązku, groziłaby jej kara finansowa. Kara przez trzy lata znajduje się w zawieszeniu, a w ciągu tego czasu drzewa muszą się przyjąć. Te świerki, które się nie przyjęły, w najbliższym czasie firma usunie, a w ich miejsce nasadzi nowe. Musi to zrobić zgodnie ze zobowiązaniem i dlatego my nie możemy tych drzew usunąć.

Pogotowie reporterskie czynne w Grudziądzu przy ul. Wybickiego 38, w godz. 12-15, tel. 46-59-265.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie