Tramwaj na JAR. Tory tramwajowe będą się krzyżować z kolejowymi
Budowa nowej linii pierwotnie miała ruszyć na początku 2020 roku, przetarg nadal jednak nie został ogłoszony. Kiedy można się go spodziewać?
- Przetargi na wykonanie robót planowane jest w drugiej połowie tego roku, a realizacja robót ma zakończyć się do końca 2022 - mówi Sylwia Derengowska.
Polecamy: Poznaj kulisy zbrodni z Torunia i okolic, o których mówiło się w całej Polsce
Trasa nowego tramwaju będzie się w dużej mierze pokrywała z trasą dawnej „trójki”, która od 1907 do 1991 roku kursowała przez Chełmińskie Przedmieście. Tramwaje nowej linii z al. Solidarności potoczą się Szosą Chełmińską, aż do skrzyżowania z ul. Długą. Tu, korzystając z już przygotowanego fragmentu torowiska, skręcą i dotrą do ul. Legionów, tocząc się dalej w stronę skrzyżowania z Polną. Będą mogły wjechać również na teren zajezdni autobusowej, projekt zakłada tam bowiem budowę torów odstawczych oraz myjni tramwajowej.
Zobacz także: JAR z drona. Tak wygląda najmłodsze toruńskie osiedle
Kierowcy będą się musieli przyzwyczaić do tego, że tramwaje często będą przecinały im drogę. Po skręcie w Długą i Legionów, pojazdy szynowe wjadą na Polną, by za chwilę skręcić w Ugory i następnie w prowadzącą na Jar ulicę Watzenrodego.
Na Szosie Chełmińskiej i ul. Watzenrodego torowisko ma się znajdować w osi jezdni, a na Legionów, Polnej i Ugorach po jej prawej stronie. Na odcinku szosy do skrzyżowania z ul. Dekerta oraz na Długiej i częściowo na ul. Legionów, tory mają być zintegrowane z jezdnią.
Czytaj także: Ponad 18 mln zł za działki na JAR-ze!