5 z 12
Poprzednie
Następne
Tramwajem na Chełmińskie Przedmieście [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Szlak wiodący początkowo do skrzyżowania z ul. Grunwaldzką, był rozbudowywany. W 1955 roku przedłużono go do Dworca Północ, natomiast w roku 1956 powstał za torami kolejowymi kolejny odcinek prowadzący do skrzyżowania Szosy Chełmińskiej (wtedy ul. Nowickiego) do skrzyżowania z ul. Kwiatową i Lisą.
Pasażerowie zmierzający na Wrzosy musieli się przy dworcu przesiadać przechodząc na drugą stronę torów kolejowych i wsiadając do wagonu kursującego wahadłowo.
Najmłodszy odcinek linii został zlikwidowany w latach 70. Cała linia przestała natomiast istnieć w 1991 roku. Wtedy po torach przejechał ostatni tramwaj, bo ślady linii są widoczne do dziś. Poza zachowanymi fragmentami torów do naszych czasów przetrwał m.in. ten słup trakcji tramwajowej.