Różnie można interpretować fakt, że tutejszy ratusz szuka zewnętrznego wsparcia w zakresie pozyskiwania poważnych firm do uruchamiania biznesu w Grudziądzu.
Sprowadzenie koncernów to nie tylko prestiż. To także wymierne korzyści finansowe w postaci wpływów do miejskiej kasy z tytułu odprowadzanych podatków.
- Choć nie zawsze jest to regułą - denerwuje się Andrzej M., zastrzegając swoje nazwisko. - Wystarczy spojrzeć na to, co się dzieje w podtoruńskiej strefie, gdzie panuje Sharp i inne japońskie firmy. Wyzysk pracowników i skandale powodują, że zyskują tylko kasy samorządów. Portfele pracowników są nadal szczuplutkie, a do tego dochodzą nerwy i zszargane zdrowie.<!** reklama>
Trudno nie przyznać mu racji. O kłopotach pracowników Sharpa piszemy często. O lokalnych akcjach związanych z osiedlaniem się koncernów już rzadziej, bo i nie ma o czym. Puste przez lata hektary tutejszej podstrefy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej są tego najlepszym przykładem. Ostatnio można mówić o tym, że wreszcie coś w mieście drgnęło. Funkcjonuje tam od kilku lat jedynie fabryka opakowań tekturowych. A niedawno ratusz informował o wejściu na grudziądzki rynek centrum logistycznego Rossmanna z magazynem o pow. 25 tys. mkw oraz firmy Limito z pakowalnią łososia. Do tego trzeba dodać w perspektywie kilkadziesiąt (lub w wersji niezwykle optymistycznej kilkaset) nowych miejsc pracy. To na początek.
- Działania z programu pod nazwą „Grudziądz - miasto otwarte dla biznesu” sprowadzają się do promocji wszystkich terenów inwestycyjnych naszego miasta - mówi Magdalena Jaworska-Nizioł, rzeczniczka grudziądzkiego ratusza.
Ale nie tylko. Do tego dochodzą akcje związane z misjami gospodarczymi, kojarzeniem miejskich przedsiębiorstw z zagranicznymi, udział w europejskich targach. Teraz ma być podobnie. Przetarg ma wyłonić firmę, która szczegółowo zajmie się tą konkretną kampanią. Jej celem będzie zachęcenie inwestorów do uruchamiania biznesu w Grudziądzu. Tu, gdzie autostrada A1 przetnie się kiedyś z planowaną drogą ekspresową S5, łączącą Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z Grudziądzem, a dalej z Olsztynem.
Zwycięskie przedsiębiorstwo ma do tego użyć wielu profesjonalnych metod z zakresu public relations i reklamy. A życie pewnie szybko zweryfikuje skuteczność tych działań.
Nie wiadomo też, ile będą kosztowały takie usługi. Miasto przeznaczyło na realizację całego programu 670 tys. zł w ramach dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jednak część tych pieniędzy została zapewne wydana.
Otwarcie kopert nastąpi w najbliższy piątek po godz. 10.30.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?