Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd Marszałkowski w Toruniu otworzył oferty. Te dwie firmy chcą wozić pasażerów kolei na Kujawach i Pomorzu do 2030 roku

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Przetarg podzielono na cztery pakiety. 27 czerwca Urząd Marszałkowski w Toruniu podał, kto złożył oferty na świadczenie usług kolejowych na Kujawach i Pomorzu.
Przetarg podzielono na cztery pakiety. 27 czerwca Urząd Marszałkowski w Toruniu podał, kto złożył oferty na świadczenie usług kolejowych na Kujawach i Pomorzu. Grzegorz Olkowski
Zaskoczenia w sumie nie ma - 27 czerwca dwie firmy, Arriva i Polregio, złożyły oferty w przetargu na obłsugę regionalnych tras do 2030 roku.

Jak już pisaliśmy, przetarg podzielono na cztery pakiety. 27 czerwca Urząd Marszałkowski w Toruniu podał, kto złożył oferty na świadczenie usług kolejowych na Kujawach i Pomorzu.

Pierwszy i drugi pakiet dotyczą linii zelektryfikowanych oraz zaplanowanego do elektryfikacji po roku 2025 odcinka linii 208 w północnej części regionu. Do obsługi tych tras startuje Polregio.

Cztery pakiety, jakie trasy?

Z kolei trzeci i czwarty to zaproszenie do obsługi linii niezelektryfikowanych - przyjęła je spółka Arriva.

Przejdźmy do szczegółów: pierwszy pakiet (z elektryfikacją) zakłada przewozy na trasie: województwo łódzkie - Włocławek - Toruń - Bydgoszcz; na trasie województwo wielkopolskie (na Poznań) - Inowrocław - Toruń. Po 2025 roku możliwe będą również przewozy na trasie Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pomorskie (pod warunkiem elektryfikacji odcinka od Torunia Głównego na wschód).

Drugi pakiet (z elektryfikacją) to zaś przewozy od granicy województwa wielkopolskiego (na Piłę) przez Nakło do Bydgoszczy oraz z Bydgoszczy do Torunia, a także z Bydgoszczy do Inowrocławia. Trzeci (bez elektryfikacji) to linie: Bydgoszcz - Tuchola - Chojnice; Bydgoszcz - Laskowice - Grudziądz oraz Wierzchucin - Szlachta. Czwarty (bez elektryfikacji) to natomiast linia Toruń - Jabłonowo Pomorskie - Brodnica; Brodnica - Grudziądz; Toruń - Grudziądz; Bydgoszcz - Chełmża oraz Toruń - Sierpc.

Ile za pociągokilometr?

Stawka kosztów za zadanie 1. to 39,29 zł za pociągokilometr, zadanie 2. - 40,81 zł, zadanie 3.- 39,72 zł i zadanie 4. - 33, 68 zł.

- Celem przyjętego podziału jest maksymalne zabezpieczenie interesów podróżnych. Nowe umowy z przewoźnikami zostaną zawarte na 8 lat (11 grudnia 2022 - 14 grudnia 2030 - red.), co powinno zapewnić stabilny rozkład jazdy - twierdzi urząd marszałkowski.

Otwarcie ofert przesunęło się, dlaczego?

- Udzieliliśmy odpowiedzi na pytania, które wpłynęły w toku postępowania przetargowego i zgodnie z prawem daliśmy przewoźnikom czas na dostosowanie oraz złożenie swojej oferty - wyjaśnił Olgierd Sobkowiak, dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych, Nadzoru Właścicielskiego i Inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Urząd Marszałkowski w Toruniu otworzył oferty. Te dwie firmy chcą wozić pasażerów kolei na Kujawach i Pomorzu do 2030 roku - Gazeta Pomorska

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska