Uwaga, robotnicy na drodze

Szymon Spandowski
Szymon Spandowski
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
MZD ma zamiar zainwestować w tym roku w remonty ponad 23 miliony złotych. Prowadzi również kilka poważnych inwestycji, które w przyszłości poprawią, ale teraz utrudnią komunikację.

MZD ma zamiar zainwestować w tym roku w remonty ponad 23 miliony złotych. Prowadzi również kilka poważnych inwestycji, które w przyszłości poprawią, ale teraz utrudnią komunikację.

<!** Image 2 align=none alt="Image 171759" sub="Największą inwestycją drogową w Toruniu jest obecnie budowa mostu drogowego. W wykopach na placu Daszyńskiego dominują w tej chwili rury, zanim jednak robotnicy zabiorą się tu za budowę mostu właściwego, muszą uporać się z poprzestawiać całą infrastrukturę podziemną Fot. Adam Zakrzewski">Światową stolicą walca jest Wiedeń. W Toruniu walce również są bardzo popularne, choć nie poruszają się z gracją austriackich tancerzy, ponieważ u nas dominują raczej walce drogowe. Jest ich sporo, a będzie jeszcze więcej.

- W tym roku będziemy kontynuowali remonty, jakie rozpoczęły się wcześniej, a poza tym planujemy rozpocząć zupełnie nowe - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - W ramach tych nowych zadań przewidujemy remont ponad sześciu kilometrów ulic oraz ponad dwóch kilometrów chodników i parkingów.

Roboty pod latarniami

Już w maju wiatr zmian zacznie wiać na ulicy Bankowej, zamieniając jej 155-metrowy odcinek między ulicami Ducha Świętego i Żeglarską w coś, co drogowcy nazywają pieszojezdnią (swoją drogą, co na to językoznawcy?). To jednak błahostka przy przedsięwzięciu, jakie również w maju ma się rozpocząć przy placu Świętej Katarzyny. Na remont jego północnej jezdni, między ulicami Dąbrowskiego i Dobrzyńską, MZD chce wydać prawie milion 300 tysięcy złotych. Drogowcy mają tu pracować do 6 lipca i zostawią po sobie nową jezdnię z betonowym pasem dla autobusów oraz chodnik z płyt betonowo-kamiennych i parking. Poza tym ustawią jeszcze 14 stylizowanych lamp ulicznych.

<!** reklama>Za budowę nowej jezdni i chodnika z polbruku na odcinku między Długą i Filtrową zabiorą się także przy ulicy Konfekcyjnej. Tu prace powinny się zakończyć 20 czerwca. W kolejce na remont czeka także ulica Rejtana, od Grudziądzkiej do Głowackiego, pojawi się nowa jezdnia z podbudową, chodniki oraz oświetlenie.

Ciąg dalszy nastąpi

Ucieszy się też z pewnością mieszkaniec Wrzosów, który na ostatnim spotkaniu z prezydentem Zaleskim przedstawił się jako mieszkaniec ulicy bezradnej, czyli tej części Zagonowej, przy której nie mieszka radny miejski, a której nawierzchnia nadal jest dziurawym klepiskiem. W tym roku cywilizacja obejmie również jej odcinek od ulicy Selerowej do Szosy Chełmińskiej.

Ciąg dalszy prac remontowych nastąpi również na Bażyńskich, w tym roku drogowcy zabiorą się za część między Grudziądzką i Wojska Polskiego, a także na Szosie Lubickiej, gdzie będą kontynuowali roboty, tym razem na stumetrowym fragmencie od Targowej.

<!** Image 3 align=none alt="Image 171759" >- Wyremontujemy także Podgórską od wiaduktu przy placu Armii Krajowej do Łódzkiej, łącznie z odcinkiem Łódzkiej do Strzałowej - mówi Grażyna Buczeń z MZD. - Poza tym remont czeka również fragment ulicy Łódzkiej od Wiśniowej, do granicy miasta.

Od remontów znacznie większym wyzwaniem są inwestycje, które często zmieniają cały obraz ulicy. Niektóre, jak chociażby przebudowa ulicy Mickiewicza, ciągną się w Toruniu latami. Mieszkańcy Bydgoskiego Przedmieścia odetchną zapewne z ulgą, jesienią ma ona wreszcie się skończyć .

W połowie maja ruszy jednak przebudowa placu Hoffmana i według planów ma potrwać rok. Zajmie się tym firma Skanska, która już prowadzi całkowitą przebudowę ulicy Curie-Skłodowskiej.

Jak już pisaliśmy, niełatwe życie kierowców we wschodniej części Torunia, stanie się pewnie jeszcze trudniejsze. Równolegle z pracami przy Curie-Skłodowskiej trwa budowa mostu. W związku z tym 20 maja ekipy budowlane zamkną północną część placu Daszyńskiego.

Na wschodzie wiele zmian

- Zlikwidowaliśmy torowisko tramwajowe przy ulicy Wschodniej i przestawiamy całą infrastrukturę - mówi Jarosław Kornaś, kierownik budowy toruńskiego mostu drogowego. - Przygotowujemy się też do budowy wyspy na Wiśle, kończymy prace przy wznoszeniu nabrzeża.

Na placu budowy słychać również łomot maszyn wbijających ogromne betonowe pale, na których staną filary mostu. Największa inwestycja drogowa w Toruniu nabiera tempa. Pierwsze elementy sztucznej wyspy ma rzece powinny się znaleźć w wodzie już za jakieś dwa tygodnie. Nadal jednak nie zapadła decyzja, w jaki sposób będą składane stalowe elementy konstrukcji.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pakeroso
Przydałby się remont Wałów gen. Sikorskiego od Placu Teatralnego do Uniwersyteckiej, bo w chwili obecnej można zęby wybić jadąc jednośladem.
Dodaj ogłoszenie