Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W czerwcu poznamy kluczową dla remontu mostu i placu Rapackiego koncepcję ruchu wokół starówki

Artur Olewiński
Artur Olewiński
Na razie drogowcy łatają dziury w alei św. Jana Pawła II. Remont z prawdziwego zdarzenia na tej kluczowej w mieście trasie coraz bliżej
Na razie drogowcy łatają dziury w alei św. Jana Pawła II. Remont z prawdziwego zdarzenia na tej kluczowej w mieście trasie coraz bliżej Grzegorz Olkowski
Zamiast wielkiego remontu i przebudowy jest na razie łatanie dziur. Władze miasta i drogowcy zapewniają jednak, że prace nad realizacją potężnej inwestycji w centrum miasta idą pełną parą.

Wczorajszy widok drogowców i ciężkiego sprzętu w rejonie al. św. Jana Pawła II i pl. Rapackiego mógł sugerować, że warte 100 mln zł prace właśnie się rozpoczęły. Nic z tego - to tylko łatanie będącej w bardzo złym stanie nawierzchni. Kiedy zatem doczekamy się remontu z prawdziwego zdarzenia?
[break]
Przebudowa pl. Rapackiego i remont mostu to osobne przedsięwzięcia, które łączy obecnie tzw. koncepcja ruchu okołostarówkowego. Ma być znana do końca czerwca. Pokaże, jak powinien wyglądać ruch w centrum miasta w kontekście powiązań budowanej Trasy Staromostowej z obecnymi i przyszłymi drogami. Założenia tej koncepcji będą następnie rzutowały na rozwiązania dla starego mostu i pl. Rapackiego.

Most będzie dostępny?

- Wykonawca koncepcji ma m.in. uwzględnić dwie opcje remontu przeprawy z całkowitym i częściowym jej wyłączeniem - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Sprawa korzystania z mostu podczas jego remontu zależeć będzie jednak także od zastosowanych technologii. Przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu przeprawy MZD ogłosi jeszcze w tym roku.
Z kolei przebudowa pl. Rapackiego zależeć będzie też od innego opracowania - studium wykonalności dla projektu BiT City II, o którym informowaliśmy już w „Nowościach”. Rozstrzygnięcie przetargu na firmę, która opracuje studium, wkrótce.
- Zapoznaliśmy się już z ofertami 6 firm, które były zainteresowane tym zadaniem. Ostatecznie 4 z nich spełniły wymagania formalne. Obecnie analizujemy oferty - informuje Aleksandra Iżycka, rzeczniczka prezydenta.
Wartość zgłoszonych propozycji waha się od ponad 1,5 mln zł (PROREG Kraków) do 1,7 mln zł (TRASA Poznań). Dopiero po uzyskaniu wyników wszystkich wspomnianych analiz władze miasta podejmą decyzją w sprawie konkretnych rozwiązań na pl. Rapackiego.

Tunel drogi, ale najlepszy

- To, czy zdecydujemy się na budowę tunelu dla samochodów, nie jest przesądzone. Pamiętajmy, że to kosztowne, choć pożądane rozwiązanie. Wiele będzie zależało w tej kwestii od pozyskania unijnego wsparcia na odpowiednio wysokim poziomie - mówi Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej UMT.

Trasa z układami
- Koncepcja powiązania Trasy Staromostowej z układem istniejącym i projektowanym ma uwzględniać główne ciągi komunikacyjne:
- Szosę Chełmińską, aleję 700-lecia i aleję św. Jana Pawła II,
- most Piłsudskiego (remont - przebudowa),
- plac AK i połączenie do ul. Andersa,
- ul. Andersa - węzeł Kluczyki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska