Wciąż w planach i na papierze

Joanna Chrzanowska
O budowę betonowego pasa startowego na lotnisku Kruszyn Włocławski Aeroklub zabiega od lat. Inwestycja będzie wreszcie uwzględniona w planie zagospodarowania przestrzennego terenu.

O budowę betonowego pasa startowego na lotnisku Kruszyn Włocławski Aeroklub zabiega od lat. Inwestycja będzie wreszcie uwzględniona w planie zagospodarowania przestrzennego terenu.

Aeroklub Włocławski ciągle się rozwija. Ma kilka certyfikacji na działalność lotniczą, remonty oraz naprawę sprzętu lotniczego. Był organizatorem ponad dwudziestu imprez, m.in. międzynarodowych zawodów balonowych i mistrzostw Polski makiet samolotów. Do organizacji należy ponad dwustu członków. Jednym z najważniejszych planów aeroklubu jest od lat budowa utwardzonego pasa.

- Sprawa jest obecnie na etapie opracowywania planu zagospodarowania przestrzennego - mówi Marek Koziński, dyrektor włocławskiego aeroklubu. - Procedury te mogą potrwać około 8 miesięcy.

Lotnisko Kruszyn znajduje się na terenie gminy Włocławek.

- Zleciliśmy właśnie opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego tego terenu - mówi Ewa Braszkiewicz, wójt gminy. - Nie ukrywam, że na wniosek Aeroklubu, który pokryje koszty związane z tą operacją. Jako gmina nie mamy nic przeciwko temu, aby pas startowy na lotnisku Kruszyn został wydłużony i utwardzony. Dzięki temu z pewnością lotnisko stanie się atrakcyjniejsze i przyczyni się do szybszego rozwoju gminy i miasta.

<!** reklama>Betonowy pas startowy to jedna z tych włocławskich inwestycji, które od lat istnieją w planach. Wciąż niezmiennie ciężko określić, kiedy rozpocznie się jej budowa. Najpierw trzeba pozyskać środki na realizację, a potrzebne jest 6-10 mln zł.

- Na razie trudno powiedzieć, czy pieniądze uda się pozyskać z Unii, jak dalece przedsięwzięcie będzie wsparte przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, Aeroklub Polski, Urząd Miasta Włocławka czy Urząd Marszałkowski. Jeśli jednak doszlibyśmy do etapu budowy pasa, to niewątpliwie przyczyni się on do rozwoju Włocławka - dodaje Marek Koziński.

Pas przyjmowałby samoloty 4-, 5-, 6-osobowe, które poruszałyby się na obszarze Polski i Unii Europejskiej. Mieściłby się w okolicach planowanej autostrady, więc być może poprawiłby funkcjonowanie służb medycznych.

- Po ewentualnej rozbudowie nasze lotnisko nie byłoby konkurencyjne dla lotniska w Bydgoszczy, uporządkowałoby jedynie ruch lotniczy m.in. dzięki odpowiedniemu wyposażeniu w urządzenia radionawigacyjne i systemy podejścia do lądowania - mówi dyrektor Aeroklubu.

Obecnie na trawę lotniska w Kruszynie przylatują samoloty z Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch.

Warto wiedzieć

  • W czerwcu ubiegłego roku Komisja Europejska wykreśliła z Regionalnego Programu Operacyjnego zapis o dofinansowaniu budowy betonowego pasa startowego na lotnisku Kruszyn.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie