Warto przeczytać
Sprawdź

Polecamy!

Rozwiń
Więcej kursów do Sierpca nie będzie

Więcej kursów do Sierpca nie będzie

Paweł Kędzia

Nowości Dziennik Toruński

Nowości Dziennik Toruński

Więcej kursów do Sierpca nie będzie

©Jacek Smarz

Pasażerowie z Torunia domagali się więcej i lepiej dopasowanych kursów szynobusów do Sierpca. Zdaniem Urzędu Marszałkowskiego badania tzw. potencjału przewozowego nie wykazują takiej potrzeby.
Więcej kursów do Sierpca nie będzie

©Jacek Smarz

- W dni powszednie realizowany jest tylko jeden kurs w ciągu dnia, pozwalający na szybkie i komfortowe powroty z Torunia (odjazd o godz. 15.33 z Torunia Głównego) do Sierpca i pozostałych miejscowości wzdłuż biegu linii nr 27 - argumentują autorzy petycji, którzy zwrócili się do Urzędu Marszałkowskiego. - Szczególnie w weekendy pociąg ten jest przepełniony, w piątki brakuje miejsc w dwuczłonowym spalinowym zespole trakcyjnym, ponieważ nie ma tak szybkiej i taniej alternatywy na tej trasie. Przykładowo z Lipna do Torunia pociąg pokonuje trasę w ok. 55 minut.

Czytaj także: Będzie prom z Solca do Czarnowa



Jak wskazują autorzy petycji, przy zakorkowanej „dziesiątce” w Lubiczu jest to alternatywa dla samochodu i autobusów. Drugi kurs szynobusu na linii nr 27 odjeżdża z Torunia Wschodniego o godz. 3.22 w skróconej relacji do Skępego, który wraca do Torunia Głównego na godz. 5.38 i pozwala korzystać jedynie pasażerom, którzy zaczynają pracę o wczesnych godzinach porannych.
- Mimo niezbyt korzystnej pory nawet ten nocy kurs cieszy się popularności - zwracają uwagę.
W Urzędzie Marszałkowskim nie widzą takiej potrzeby.

- Obecny kształt siatki połączeń na linii kolejowej nr 27 jest efektem analiz przeprowadzonych w ramach prac nad Planem Zrównoważonego Rozwoju Transportu Publicznego Województwa Kujawsko-Pomorskiego - odpowiada Przemysław Mazur, naczelnik Wydziału Transportu w Urzędzie Marszałkowskim. - Analiza potencjału przewozowego (czyli liczby podróżnych, którzy korzystaliby z połączeń) wskazała, że wielkość prognozowanego potoku podróżnych na tej trasie nie uzasadnia zwiększenia liczby połączeń kolejowych.

Przeczytaj również: Okrutni gwałciciele bez nazwisk i kary



Urzędnicy zapewniają, że monitorują sytuację, a w razie potrzeby będą reagować.
- Nie jest wykluczone, że w przyszłości postulowane w petycji połączenia zostaną uruchomione. Prowadzimy regularny monitoring potoków pasażerskich i reagujemy na potrzeby podróżnych - zapewnia Przemysław Mazur. - Aktualizacji podlega także Plan transportowy. Samorząd województwa prowadzi rozmowy z samorządami gminnymi, na terenie których przebiega linia 27 (Toruń - Nasielsk). Rozmawiamy między innymi o wspólnym finansowaniu dodatkowych połączeń kolejowych, które wzbogaciłyby aktualną ofertę. Trzeba jednak podkreślić, że ewentualne wznowienie ruchu pasażerskiego na danej linii czy też uruchomienie dodatkowych połączeń niesie wysokie koszty.




Czytaj treści premium w Nowościach Dziennika Toruńskiego Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (8)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Zdjęcie autora komentarza
Pasażer a finanse

Phoenix

Zgłoś naruszenie treści / 6

Nie pierwszy raz jest tak, że pasażerowie przegrywają z finansami i nie tylko tyczy się to linii kolejowych.
W tym przypadku, przepełnienie składów i ich rzadkie kursowanie nie wystarcza...rozwiń całość

Nie pierwszy raz jest tak, że pasażerowie przegrywają z finansami i nie tylko tyczy się to linii kolejowych.
W tym przypadku, przepełnienie składów i ich rzadkie kursowanie nie wystarcza urzędnikom by podjąć decyzję o zwiększeniu liczby kursów. Podobnie jest w toruńskim MZK z linią 19, która - jak na warunki miejskie - kursuje ze śmieszną częstotliwością raz na godzinę, co zniechęca do korzystania z tej linii mimo iż łączy ona trzy dzielnice Torunia z galerią handlową.
Niestety, urzędnicy odpowiadający za transport mają samochody i nimi się poruszają, a podejmując decyzję mają tylko cyferki przed oczami zamiast realnej sytuacji pasażerów.zwiń

Zdjęcie autora komentarza
PZRTP

Stanisław Trzciński

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

Podstawą odmowy (wszelkich odmów w zakresie rozwoju publicznego transportu zbiorowego) UM jest (i będzie) tzw. Plan Zrównoważonego Rozwoju Transportu Publicznego (PZRTP), który z założenia miał...rozwiń całość

Podstawą odmowy (wszelkich odmów w zakresie rozwoju publicznego transportu zbiorowego) UM jest (i będzie) tzw. Plan Zrównoważonego Rozwoju Transportu Publicznego (PZRTP), który z założenia miał "planować" ograniczanie transportu szynowego na rzecz transportu samochodowego. Spotkał się on z krytyką nie tylko społeczną, ale także organizacji pozarządowych zajmujących się transportem zbiorowym. W lutym tego roku Centrum Zrównoważonego Transportu zwróciło uwagę, że w zasadzie wszystkie wojewódzkie PZRTP-y są niezgodne z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym oraz z Rozporządzeniem w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego(...) i powinny zostać natychmiast poprawione. Nie zakładają one rozwoju transportu zbiorowego, w tym przede wszystkim kolejowego, ale jego ograniczanie (zamiast planu rozwoju mamy raczej plan "zwoju" transportu zbiorowego). Opierają one także swoje analizy o błędne metodologie, np. bez pomiarów rzeczywistych potoków pasażerskich w pojazdach komunikacji publicznej (przedstawionych zależności od różnych zmiennych). W świetle oceny jego wartości PZRTP nie powinien być więc dziś przedstawiany jako argument przeciwko rozwojowi takiego czy innego rodzaju transportu zbiorowego. O kosztach zaś i finansowaniu przewozów należy dyskutować z samorządami niższego szczebla, szukać nowych źródeł finansowania czy przesuwać środki budżetowe w ramach osiągniętych oszczędności. Ucinanie dyskusji na samym początku jest po prostu wygodnictwem ze strony kujawsko-pomorskiego UM, który jak się wydaje po prostu dyskryminuje transport kolejowy.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
przystanki

mieszkaniec (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

Najistotniejszym problemem jest usytuowanie przystanków. Teraz, gdy jeżdżą szynobusy przystanki powinny zostać dostosowane do osiedli jakie powstały obok linii kolejowej. Brak przystanków w Lubiczu...rozwiń całość

Najistotniejszym problemem jest usytuowanie przystanków. Teraz, gdy jeżdżą szynobusy przystanki powinny zostać dostosowane do osiedli jakie powstały obok linii kolejowej. Brak przystanków w Lubiczu Górnym, Brzozówce, Głogowie, przystanek w Dobrzejewicach znajduje się od kilkudziesięciu lat wśród pól, tam gdzie nikt nie mieszka, a kawałek dalej w Zawałach rozbudowała się osiedle. Młodzież do szkół i część ludzi do pracy z chęcią skorzystaliby z takiego połączenia. Jednak gdy nie ma dogodnych przystanków szynobusy jeżdżą często puste. Wiem bo mieszkam obok tej linii. Marszałek wydaje ciężki miliony, urzędnicy mają pracę i są zadowoleni z siebie i tylko nikt w tym wszystkim nie wyciąga wniosków, że te połączenia mają służyć mieszkańcom i powinny być do nich chociaż trochę dostosowane. Dlaczego od wielu lat nikt tam niczego nie zmienił? To właśnie jest przykład betonu. Jeżeli obsługa tej linii nie zostanie dopasowana do klienta - czyli mieszkańca to urzędy jeszcze wiele pieniędzy wyrzucą w błoto, ale będą się chwaliły utrzymywaniem linii. Absurd! zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
prowincja ... bez której Toruń coraz mniej znaczy ... i przegrywa

oko (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

Szkoda . Wzdłuż tej linii kolejowej mieszka wielu potencjalnych pracowników dla Torunia .
To ludne okolice . Samorząd wojewódzki powinien żywo interesować się tym kierunkiem .


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Toruń coraz mniej znaczy?

TorTor (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

I przegrywa? Z kim? Hahahahaha :)


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ssd

sds (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Torun przegrywa od 160 lat z Bydgoszcza. My w Bydgoszczy niebawem uruchomimy linie kolejowa do Szubina I Kcyni zeby jeszcze wiecej ludzi dojezdzalo do pracy w dynamicznie rozwijajacej sie Metropolii.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
...

zyggi (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

z samym soba przez takie wlasnie sytuacje ;] to sie nazywa....BETON BETON ;]


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Toruń z nikim nie przegrywa :)

TorTor (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

A już na pewno nie z samym sobą. Wręcz przeciwnie, we wszelkich rankingach i statystykach ma wysokie pozycje, więc bajek nie opowiadaj, bo przebijesz nimi braci Grimm :)

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Warto zobaczyć

Nowe autobusy w Toruniu WIZUALIZACJE

Nowe autobusy w Toruniu WIZUALIZACJE

Najlepsze szkoły jazdy w Toruniu! [RANKING ZDAWALNOŚCI]

Najlepsze szkoły jazdy w Toruniu! [RANKING ZDAWALNOŚCI]

Które niedziele są wolne od handlu?

Które niedziele są wolne od handlu?