Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiele uwag w kwestii kolei

Marcin Dutkowski
Wracamy do poruszonego wczoraj na naszych łamach tematu zastrzeżeń pasażerów wobec regionalnego przewoźnika kolejowego - spółki Arriva.

Wracamy do poruszonego wczoraj na naszych łamach tematu zastrzeżeń pasażerów wobec regionalnego przewoźnika kolejowego - spółki Arriva.

Fatalny stan infrastruktury kolejowej na odcinku Grzywna-Grudziądz i wynikająca z niego niewielka dopuszczalna prędkość (35 km/h) sprawiają, że pociągi na trasie Toruń-Grudziądz podróżują półtorej godziny.

Do Torunia w dwie godziny

Rekordzistą jest jednak niedzielne połączenie o godz. 17.24. Podróż trwa wówczas aż dwie godziny. Poważnym zarzutem ze strony pasażerów jest też brak kilku ważnych skomunikowań, m.in. do Łodzi.

<!** reklama>- Wszystkie możliwe do nawiązania skomunikowania w tej fazie prac torowych, obejmującej okres od czerwca do sierpnia, zostały nawiązane - tłumaczy Fabien Courtellemont, prezes zarządu Arrivy.

Byłoby ich więcej, gdyby nie prace modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK w całym kraju. Remonty odbijają się negatywnie również na liniach regionalnych, zwłaszcza na liniach o niewielkiej przepustowości. Z tego właśnie powodu pociągi z Grudziądza kończą bieg na stacji Toruń Wschodni. W innym przypadku - jak tłumaczy przewoźnik - nie byłoby możliwe zrealizowane zakontraktowanej liczby przewozów na trasie Grudziądz-Toruń.

- Należy brać pod uwagę także, iż równie ważne dla pasażerów jest nawiązywanie skomunikowań na leżącej po drugim końcu linii kolejowej stacji Malbork, które umożliwiają dojazd do pracy i szkoły w Elblągu i Trójmieście - podkreśla Fabien Courtellemont.

Na kolejne zmiany w rozkładach jazdy pociągów trzeba poczekać do września.

- Może warto byłoby przeprowadzić ankietę wśród pasażerów, w której oceniliby tabor, rozkłady i skomunikowania - sugeruje Beata Mikołajczak, nasza Czytelniczka.

- Specjalna ankieta badania satysfakcji podróżnych była przeprowadzona w roku 2010. Jej wyniki stanowiły dla nas niezwykle cenne źródło informacji, dlatego też z całą pewnością zostanie ona przeprowadzona ponownie - zapewnia prezes Arrivy.

Są i „jaskółki”

Na szczęście pasażerowie nie widzą samych negatywów u regionalnego przewoźnika.

- Pozytywną stroną Arrivy, z której firma może być dumna, jest bez wątpienia obsługa pociągów - podkreśla nasza Czytelniczka. - Pracownicy zawsze są mili i uczynni. Należą im się za to wielkie brawa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska