Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielki ponton transportowy na Wiśle. Do czego służy? Zobacz zdjęcia

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Specjalny sprzęt pływający wykorzystywany jest do wielkiego remontu mostu im. marszałka Józefa Piłsudskiego w Toruniu. Ze względu na niego w Wiśle pojawiły się nowe elementy.

Osoby spacerujące bulwarem mogą zauważyć pod mostem drogowym im. J. Piłsudskiego obiekt pływający. Nie jest to żadna atrakcja turystyczna, tylko ponton transportowy, który został ustawiony na czas rozbiórek prowadzonych na remontowanym moście.
Ponton transportowy ma 9 metrów szerokości i 40 metrów długości. Ma wyporność 200 ton. Został zacumowany pod samym mostem. Ponton wraz z obsługującym go holownikiem stanowią zabezpieczenie dla prac rozbiórkowych, które trwają na obiekcie.

– W przypadku odkruszenia fragmentu betonowego chodnika, nie spada on do rzeki tylko na ponton. Jego parametry w zupełności wystarczają, aby tego typu prace prowadzić bezpiecznie, nie zanieczyszczające rzeki-wyjaśnia Jarosław Łukasiewicz, kierownik kontraktu z firmy Intop, która jest liderem konsorcjum wykonującego na zlecenie miasta remont.

Ponton pod mostem pojawił się po sygnałach Czytelników „Nowości”. Sygnalizowali, że gruz z rozbiórki wpada prosto do Wisły.

Ze względu na sprzęt pływający wykorzystywany przy remoncie mostu pojawiły się też w rzece nowe elementy, To dalby cumownicze. Jest ich 10. Dzięki nim ponton transportowy i inne jednostki mogą być zacumowane na środku rzeki.

Warto przeczytać

Przypomnijmy, że na moście w tym tygodniu trwa betonowanie płyty pomostu. Prace są realizowane nocą. Ten etap robót powinien zakończyć się do piątku 24 lipca do godziny 6.

W ich trakcie na moście obowiązuje ruch wahadłowy, dla zminimalizowania utrudnień w ruchu została ustawiona sygnalizacja świetlna.

W związku z tymi pracami na moście pojawiły się betonowozy, które dostarczają mieszankę betonową do miejsca jej wbudowania.

- Betonowanie ma związek z naprawą płyty betonowej obiektu, czyli z jej reprofilacją. Realizowane prace pozwolą na uformowanie spadków podłużnych i poprzecznych, co zapewni właściwe odwodnienie konstrukcji. W dalszej kolejności na płycie betonowej zostaną ułożone warstwy izolacyjne i nowa nawierzchnia bitumiczna - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska