Witamina E pozwoli zachować młodość. Sprawdź czy masz jej niedobór

mf
Chcesz być młody zażywaj witaminę E. Wiele jest prawdy w tym powiedzeniu. Witamina E jest bowiem  mocnym przeciwutleniaczem, który przyczynia się m.in. do opóźniania procesów starzenia.  Co więc się dzieje z organizmem, gdy brakuje w nim tej witaminy? Jeżeli masz takie objawy to może znaczyć, że masz jej za mało. Sprawdź.Czytaj dalej. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Chcesz być młody zażywaj witaminę E. Wiele jest prawdy w tym powiedzeniu. Witamina E jest bowiem mocnym przeciwutleniaczem, który przyczynia się m.in. do opóźniania procesów starzenia. Co więc się dzieje z organizmem, gdy brakuje w nim tej witaminy? Jeżeli masz takie objawy to może znaczyć, że masz jej za mało. Sprawdź.Czytaj dalej. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Udostępnij:
Chcesz być młody, zażywaj witaminę E. W tym powiedzeniu jest wiele prawdy. Witamina E jest bowiem mocnym przeciwutleniaczem, który przyczynia się m.in. do opóźniania procesów starzenia. Nazywana jest często "witaminą młodości" i "witaminą płodności". Olejek witaminy E jest składnikiem wielu produktów do pielęgnacji skóry, gdyż wykazuje właściwości przeciwstarzeniowe. Co więc się dzieje z organizmem, gdy brakuje w nim tej witaminy?

Witamina E. Co to jest?

Jak ważne są w życiu witaminy wie każdy. Każda z całej ich gamy wspomaga organizm w prawidłowym funkcjonowaniu. Jedną z witamin, które mają zbawienny wpływ na człowieka jest witamina E.

Jest to przeciwutleniacz, który przyczynia się m.in. do opóźniania procesów starzenia. Witamina E może pomóc w zapobieganiu lub opóźnieniu choroby wieńcowej a także przeciwdziałać zakrzepowi krwi.

Witamina E, jak czytamy na portalu wapteka.pl, to grupa organicznych związków chemicznych, którą określa się mianem tokoferoli. Witamina E pełni rolę niezbędnego składnika pokarmowego i jest jedną z tych witamin, która rozpuszcza się w tłuszczach. Oznacza to, że jest ona magazynowana w organizmie – głównie w tkance tłuszczowej i nadnerczach – a nie wydalana z moczem czy potem.

Zapotrzebowanie na witaminę E

Ilość witaminy E, której potrzebujemy każdego dnia, zależy od wieku. Średnie, dzienne zalecane ilości podano poniżej w miligramach (mg):

  • narodziny do 6 miesięcy - 4 mg,
  • niemowlęta w wieku 7 – 12 miesięcy - 5 mg,
  • dzieci 1 - 3 lat - 6 mg,
  • dzieci w wieku 4 – 8 lat - 7 mg,
  • dzieci w wieku 9 – 13 lat - 11 mg,
  • nastolatki 14 – 18 lat - 15 mg,
  • dorośli - 15 mg,
  • kobiety w ciąży - 15 mg,
  • kobiety karmiące piersią - 19 mg.

Polecamy

Gdzie występuje witamina E

Przeciwutleniacze chronią komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, które uszkadzają komórki organizmu. W ten sposób może dochodzić do rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, nowotworów i szybszego starzenia się skóry.
Witamina E występuje w wielu produktach spożywczych. Duże ilości znajdują się m.in. w:

  • oleju słonecznikowym,
  • migdałach i orzechach, np. laskowych,
  • kiełkach i zarodkach nasion zbóż,
  • rybach,
  • otrębach i płatkach owsianych,
  • mleku i jego przetworach,
  • drobiu,
  • warzywach takich jak, np. szpinak, papryka, pomidory, brokuły.

Witaminę E znajdziemy również w wielu kosmetykach. Niedobór witaminy E powoduje określone objwy. Jesli doświadczacie takich, to powinniście zmierzyć poziom witaminy E w organizmie. Oto główne objawy niedoboru witaminy E.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nowości Gazeta Toruńska
Dodaj ogłoszenie