Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wyłoniono wykonawcę na modernizację linii 207 Toruń – Chełmża. Czy tym razem dojdzie do rozpoczęcia prac?

red.
Fot. Piotr Bilski
W zorganizowanym w ubiegłym tygodniu ostatnim etapie przetargu na modernizację linii Toruń-Chełmża, wybrano firmę Porr. Jej oferta przewyższa jednak o 6,6 mln zł przyjęty przez PKP PKL budżet. Czy tym razem uda się sfinalizować przetarg i podpisać umowę z wykonawcą?

Przypomnijmy, że PKP PLK ogłosiła w marcu pierwszy przetarg na rewitalizację 18-kilometrowej linii kolejowej z Torunia do Chełmży. W czerwcu został on jednak unieważniony przez awarię systemu informatycznego zamawiającego, która zaburzyła procedurę składania ofert.

Polecamy

Do trzech razy sztuka?

W lipcu PLK rozpisała nowy przetarg, jednak o zmienionych kryteriach. Poprzednio o wyborze decydowały cena (70%), termin realizacji (20%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Za drugim razem jako kryteria określono: doświadczenie personelu wykonawcy (20%) oraz cena (80%). Skrócono jednocześnie termin realizacji inwestycji: poprzednio było to 35 miesięcy, teraz – 26 miesięcy.

W drugim postępowaniu zgłosiło się sześć podmiotów. Tylko jeden z nich nie otrzymał punktów za doświadczenie personelu; było to należące do samego inwestora PPM-T. Trzy najwyżej punktowane oferty zaproszono do aukcji elektronicznej, która odbyła się w ubiegłym tygodniu. Jej zwycięzcą został Porr z ceną 139,2 miliona zł (netto). Drugie miejsce zajęła firma Colas Rail, a trzecie konsorcjum Transkol i Infra Silesia.

Budżet PKP PLK na realizację modernizacji linii nr 207 wynosi 132,6 mln zł brutto, więc realizacja inwestycji nie jest jeszcze pewna. Rozwiązania w tej sytuacji są dwa: PKP PLK zdecyduje, czy zwiększyć budżet inwestycji i zaakceptować najkorzystniejszą ofertę złożoną w przetargu albo unieważnić postępowanie.

Szybsze pociągi i nowy przystanek na Mokrem

Linia nr 207 ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Zakres prac obejmie także wymianę nawierzchni torowej. W Łysomicach powstanie mijanka. Przewidziano też dodatkowy tor przed Toruniem Wschodnim. Przebudowana zostanie również stacja Ostaszewo Toruńskie, a na zmodernizowanej linii powstanie też nowy przystanek - Toruń-Mokre. Rewitalizacja linii ma zająć 3 lata. Według przyjętych szacunków w ciągu tego okresu należy wymieniać mniej niż 30 metrów torów dziennie.

Prace będą wiązały się z całkowitym wstrzymaniem kursów pociągów pasażerskich na tym odcinku. Podczas remontu kursować będą autobusy zastępcze po drodze krajowej nr 91 z dojazdem do miejscowości Grzywna, w rejon przystanku osobowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska