Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Za mało pociągów do Warszawy

Tomasz Wersocki
Pasażerów na linii Toruń-Warszawa nie brakuje
Pasażerów na linii Toruń-Warszawa nie brakuje Grzegorz Olkowski
Posłanka Anna Sobecka interweniowała w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa o zwiększenie liczby połączeń na trasie Toruń-Warszawa. Wygląda na to, że nic nie osiągnęła.

- Podróżni chcą, by w szczycie porannym i popołudniowym pociągi odchodziły do stolicy co godzinę, a poza szczytem co dwie - zwraca się w piśmie do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa posłanka Anna Sobecka.

Ponadto dodaje w nim, że otrzymała liczne prośby od mieszkańców Torunia dotyczące m.in. braku połączenia późnowieczornego z Warszawy w kierunku naszego miasta czy Bydgoszczy. - Trasa tylko sezonowego pociągu “Mierzeja” także niedawno została zmieniona - podkreśla w piśmie posłanka. - Teraz pociąg przejeżdża przez Inowrocław zamiast przez większe miasta tj. Włocławek i Toruń.

Czytaj też: Ile Toruń zarabia na turystach?

Niestety PKP Intercity nie planuje zwiększenia ilości połączeń między Toruniem, a stolicą.

Wynikać ma to głównie z ograniczeń infrastrukturalnych m.in. niezadowalającej przepustowości tras na poszczególnych odcinkach czy wprowadzonych przez zarządcę infrastruktury „PKP Polskie Linie Kolejowe” S.A. przerw w ruchu pociągów w nocy, kiedy prowadzone są prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 18.

Zdaniem PKP Intercity obecna oferta 10 par pociągów kursujących pomiędzy Warszawą a Toruniem, jest optymalna. Postanowiliśmy to zweryfikować na Dworcu Głównym.

Składy pociągów z Warszawy co prawda nie przyjeżdżały na toruński dworzec pełne pasażerów, ale już ich opinie na temat podejścia PKP Intercity do klientów nie pozostawiały złudzeń - jest źle. Część osób porównywała obecną sytuację na kolei z tą rodem z PRL-u.

- Niektórzy pasażerowie mieli wykupione miejscówki, a część z nich nie. Z tego powodu powstaje straszny bałagan - mówi pani Krystyna. - W pociągu przydarzyła mi się sytuacja, w której osoba wsiadła do wagonu, mówiąc, że ma przydzielone miejsce, na którym aktualnie siedziałam - dodaje.

- Tu chodzi tylko o zapchanie wagonów. Będziemy jeździć jak za PRL-u. Jak śledzie - tłumaczy inny z pasażerów.

Zobacz też:

Toruń. Jak zmieniały się autobusy MZK? [GALERIA]

Jednak komu czasy PRL-u kojarzą się niezbyt dobrze, wówczas może spróbować podróży innymi środkami transportu.

Rezerwując bilety u jednego z przewoźników autokarowych, zapłacimy za podróż do Warszawy: od 21 do 49 złotych. Wszystko tak naprawdę uzależnione jest od terminu i godziny wykupienia przejazdu, który trwa: od 3 do 4 godzin.

Alternatywa w postaci samochodu zwiększa koszty podróży, ale minimalizuje jej czas. Jadac autostradami A1 i A2 w kierunku stolicy za benzynę zapłacimy ponad 200 zł w dwie strony. Z kolei minimalny czas pokonania 230 kilometrowego odcinka wyniesie 1 godzinę 50 minut. Wybór drogi krajowej nr 10 lub 62 obniża koszty przejazdu do około 80 zł w jedną stronę. Jednak do Warszawy dojedziemy dopiero po 3 godzinach.

Przeczytaj także: Zmiany w parkowaniu na starówce

Osoby wybierające polskie koleje, podkreślają, że komfort oraz czas przejazdu są plusem państwowej firmy. Rzeczywiście podróż na trasie Warszawa-Toruń trwa zaledwie 3 godziny, a za bilet trzeba zapłacić nieco ponad 50 zł. Jednak czy klienci PKP Intercity długo pozostaną wyrozumiali w stosunku do sposobu traktowania ich przez przewoźnika? O tym przekonamy się zapewne w ciągu najbliższych lat.

Zobacz też:

NowosciTorun

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska