Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakład Ubezpieczeń Społecznych miga dla swoich niesłyszących klientów

Lucyna Budniewska
Lucyna Budniewska
123rf
Pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą pomagać niesłyszącym klientom. Od drugiej połowy kwietnia ZUS uruchomił w salach obsługi wideotłumaczenie.

[break]
Jak informuje Bożena Maria Wankiewicz, rzecznik prasowy oddziału ZUS w w Toruniu, w 243 placówkach zakładu osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników przeszkolonych z polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego. Dzięki ich umiejętnościom w 2015 roku ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy.

Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Stąd też ZUS uruchamia usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach 43 oddziałów.

Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta.

Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać z usługi wideotłumaczenia, przy wyborze tematu obsługi na biletomacie w jednostce ZUS, powinny wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić na wizytę w jednostce z usługą wideotłumaczenia właśnie za pośrednictwem portalu PUE.

ZUS stara się podnosić standardy obsługi osób niepełnosprawnych. Większość budynków jest dostosowana do ich potrzeb i posiada specjalne pochylnie, windy lub tzw. transportery schodowe. Drzwi wejściowe do sal obsługi otwierają się automatycznie i zlikwidowano bariery w postaci progów, stopni, wąskich ciągów komunikacyjnych. Także urzędomaty ZUS, które są do dyspozycji klientów w 153 placówkach przez 24 godziny na dobę są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska