Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zielone światło dla wszystkich naraz

Karol Piernicki
Na tym skrzyżowaniu zielone światło mają zarówno wjeżdżające tu autobusy, jak i piesi. Zdaniem mieszkańców, to bardzo złe rozwiązanie
Na tym skrzyżowaniu zielone światło mają zarówno wjeżdżające tu autobusy, jak i piesi. Zdaniem mieszkańców, to bardzo złe rozwiązanie Karol Piernicki
Wjazd na nowy węzeł komunikacyjny na osiedlu Tarpno jest bardzo niebezpieczny. Dlaczego? Bo i kierowcy, i piesi, mają zielone światło.

Oddany kilka miesięcy temu do użytku nowy węzeł komunikacyjny na końcowej pętli tramwajowej w Tarpnie miał być ułatwieniem dla pasażerów. Chodzi o to, by łatwiej przesiąść się z szynowca do jednego z autobusów, które teraz tam wjeżdżają. Ale dokonując tego, przecinają przejście dla pieszych, na którym w odstępie kilku dni doszło do dwóch poważnych potrąceń.

Ci, którzy w tej okolicy przebywają na co dzień, nie mają wątpliwości, co jest tego przyczyną. Na pierwszych miejscach wymieniają szybko zapadający zmrok, nieuwagę uczestników ruchu oraz fatalne rozwiązanie drogowe.

Jakie? Podczas gdy skręcające w zatokę autobusy mają zielone światło, to zapala się równocześnie dla pieszych i rowerzystów.

- Zdarza się, że autobusy zatrzymują się tu w ostatniej chwili, bo mało widać - mówi, pragnąca zachować anonimowość, kobieta, która pracuje obok feralnego przejścia. - Pół biedy, jak pojazdy ruszają spod świateł, ale jak z daleka widzą zielone, to przyspieszą, żeby zdążyć. A potem, zwłaszcza po zmroku, można pieszego po prostu nie zauważyć. Jak jest zielone dla pieszych, tramwaj stoi. Gdy po chwili dla tych pierwszych zapali się czerwone, tramwaj swobodnie może wyjechać. Tak samo powinno być z autobusami. A teraz wszyscy mają zielone i każdy myśli, że ma pierwszeństwo.

To zresztą nie jedyne takie kolizyjne skrzyżowanie, których ostatnio w Grudziądzu powstało bez liku.

- Rozwiązania zastosowane między innymi w tym miejscu są zgodne z prawem - zapewnia Łukasz Cybulski z Zarządu Dróg Miejskich. - Projekt organizacji ruchu został pozytywnie zaopiniowany przez wszystkie służby za to odpowiedzialne. Zarówno kierujący pojazdami jak i osoby poruszające się pieszo lub też na rowerze, powinny zwracać szczególną uwagę na sytuację w rejonie skrzyżowań.

W mailu z pytaniem dotyczącym kwestii skrzyżowania na osiedlu Tarpno zapytaliśmy również o to, dlaczego ZDM ostatnio coraz częściej decyduje się właśnie na tworzenie tego typu kolizyjnych skrzyżowań na terenie całego miasta. Odpowiedzi na to pytanie nie udało się uzyskać, ale są zapewnienia, że po ostatnich zdarzeniach będą podjęte pewne działania.

- Obecnie nie mamy jeszcze wiedzy, kto jest winny ostatniego wypadku. Sytuacja ta zostanie jednak przedstawiona na najbliższym posiedzeniu komisji inżynierii ruchu, które odbędzie się w styczniu - zapewnia Łukasz Cybulski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska