Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!
Na moście zamontowano wewnętrzne balustrady, w których znajduje się całe okablowanie obiektu. Przypomnijmy, zostały one zmodyfikowane w górnej części. Teraz przejeżdżającym przez most kierowcom i pasażerom samochodów balustrady nie będą zasłaniały widoku i będą mogli zobaczyć panoramę miasta czy Zamek Dybów.
Most drogowy w Toruniu. Jakie zmiany?
-W maju tego roku po zachodniej stronie mostu zamontowane zostały pierwsze bariery odgradzające ruch pieszy i rowerowy od jezdni - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - Ich wygląd sprawiał wrażenie ciężkiej i topornej konstrukcji. Dodatkowo przesłaniały one kierowcom widok na zachodnią część Torunia. W związku z tym została podjęta decyzja o naniesieniu zmian w projekcie. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że okazały się one trafione i zasadne.
Po korekcie, balustrada w górnej swojej części, jest ażurowa, lekka i bardziej smukła, co zapewnia nie tylko lepszą widoczność np. na Zamek Dybów, ale po prostu lepsze wrażenie wizualne. Zniknęło wrażenie ciężkiej, niezgrabnej bariery. Jej nowy wygląd doskonale współgra z całym obiektem mostowym.
Zobacz koniecznie
Dodajmy, że zdemontowana część balustrady ze strony zachodniej zostanie wykorzystana i zamontowana po stronie wschodniej.
Warto też wiedzieć, że balustrada zabezpiecza rowerzystów przed uderzeniem w konstrukcję mostową, dodatkowo ma charakter technologiczny. Znajdują się w niej instalacje elektryczne odpowiadające za iluminację i oświetlenie obiektu. Oprócz balustrady, od strony jezdni zostały zamontowane elementy zabezpieczające - bariera drogowa oraz tzw. bariera przeciwrozbryzgowa. Mają one podobną wysokość do tych, które były zamontowane przed rozbudową i modernizacją mostu.
Nowe elementy na moście w Toruniu
Nowymi elementami na moście się również wózki rewizyjne, które niedawno zostały zamontowane. To ruchome pomosty, można się nimi przemieszczać nad nurtem Wisły oraz nad Małą Wisełką.
-To z pewnością będzie dużym ułatwieniem dla wszystkich służb, które będą zajmować się utrzymaniem obiektu - wyjaśnia Rafał Labocha, kierownik robót mostowych z ramienia firmy INTOP, która wraz z firmą EURO-DARMAL, tworzy konsorcjum, które po wygraniu przetargu, na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg remontuje toruński most.
Wózki zostały zamontowane od spodu konstrukcji pod przęsłami nurtowymi. W sumie na toruńskim moście jest pięć takich elementów. Każdy z nich ma cztery zestawy kół, po dwa zestawy na każdej szynie i jest napędzany ręcznie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?