Zamiast jednej komórki, od 3 czerwca funkcjonować będą dwie.
- Do tej pory duży pakiet zagadnień związany z obsługą mieszkańców prowadził właśnie ten wydział, w którym pracowało 35 osób. Zajmował się m.in. rejestracją pojazdów, wydawaniem prawa jazdy, wnioskami o założenie działalności gospodarczej czy ewidencją stowarzyszeń i fundacji. Samych pojazdów rejestruje się w Toruniu około tysiąca miesięcznie. Jeśli chodzi o działalność gospodarczą, mamy ponad 20 tys. zarejestrowanych podmiotów - tłumaczy prezydent Torunia Michał Zaleski. - Dzięki podziałowi na dwa oddzielne wydziały poprawimy efektywność obsługi mieszkańców.
Komunikacja jak dawniej
Od początku czerwca między innymi rejestracją pojazdów, wydawaniem praw jazdy, nadzorem nad stacjami kontroli pojazdów, prowadzeniem ewidencji instruktorów nauki jazdy i diagnostów zajmował się będzie nowy Wydział Komunikacji. Ten pozostanie w dotychczasowej siedzibie przy Wałach gen. Sikorskiego 25.
Wydział Ewidencji i Zezwoleń zajmował się będzie rejestracją działalności gospodarczej, wydawaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu, udzielaniem licencji oraz zezwoleń na wykonywanie transportu drogowego, nadzorem nad działalnością stowarzyszeń i fundacji czy wydawaniem zezwoleń na używanie materiałów pirotechnicznych. Tam także zarejestrujemy psa jednej z ras uznanych za niebezpieczne. Jego nowa siedziba mieścić się będzie przy Szosie Chełmińskiej 27, obok targowiska miejskiego.
Setki tysięcy spraw
Do końca maja wszystkie sprawy, które dotąd załatwiane były w Wydziale Ewidencji i Rejestracji, nadal można tam załatwiać.
Dyrektorem Wydziału Komunikacji będzie Krzysztof Kisielewski, a Wydziału Ewidencji i Zezwoleń - Katarzyna Błądek-Mikołajczyk.
- Nie wszyscy mają świadomość, jak dużo pracy mają urzędnicy w urzędzie miasta. Taka instytucja jak nasza wydaje rocznie 150 tys. różnych decyzji - dodaje prezydent Zaleski. - Dzieląc dotychczasowy wydział ewidencji i rejestracji, 70 proc. zatrudnionych tam osób trafiło do nowego wydziału komunikacji. Reszta została w ewidencji.
Numery telefonów oraz adresy emailowe do nowych wydziałów: Wydział Komunikacji - 56 611 88 50 (sekretariat), e-mail: [email protected]; Wydział Ewidencji i Zezwoleń - 56 611 87 00 (sekretariat), e-mail: [email protected].
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?