Mieszkańcy Torunia korzystają już z 14.300 kart przygotowanych przez magistrat. Nie, nie chodzi tu o testowany właśnie zalążek toruńskiej karty miejskiej, bo w tym przypadku na wyniki będzie trzeba jeszcze poczekać, ale o kartę umożliwiającą dostęp do zniżek na toruńskiej starówce.
Start programu Moja Starówka poprzedziły długie rozmowy i poszukiwania systemu, który byłby atrakcyjny dla wszystkich przedsiębiorców, a jednocześnie mógł przyciągać klientów. Przy dość różnych branżach i marżach trudno było coś takiego znaleźć. Wśród różnych propozycji najlepszą okazała się karta rabatowa.
Rabat ustala sam przedsiębiorca - mówi Aleksandra Iżycka, dyrektor Biura Toruńskiego Centrum Miasta. - My niczego nie narzucamy, ale tych, którzy włączyli się do projektu, promujemy.
Kiedy w październiku 2017 roku program lojalnościowy wszedł w życie, było ich 20. Dziś znaczek Moja Starówka można znaleźć w 80 miejscach. Tu nie tylko można liczyć na zniżkę, ale również kartę otrzymać, ponieważ dystrybucją kart zajmują się sami zainteresowani.
- Wspólnym mianownikiem nie jest jakaś branża, ale starówka - mówi Aleksandra Iżycka. - Na liście partnerów mamy więc księgarnie, restauracje, kawiarnie, pralnie. Korzysta z tego wiele osób, szczególnie w gastronomii.
Posiadacze kart, którzy parkują na prowadzonym przez Urbitor parkingu na placu Świętej Katarzyny, płacą 15 procent mniej. Jedna z toruńskich korporacji taksówkowych posiadaczy karty dowozi na starówkę taniej i z taką samą ulgą ich również ze starówki odwozi.
Karta to nie tylko procenty. Jej posiadacze mogą na przykład korzystać z biletów ulgowych na wydarzenia organizowane przez Toruńską Orkiestrę Symfoniczną, Teatr Wilama Horzycy (poza spektaklami okolicznościowymi i premierami), Dwór Artusa czy kino Centrum.
Listę partnerów i zarazem punktów, w których są wydawane bezpłatne karty, można znaleźć na stronie Urzędu Miasta Torunia w zakładce Moja Starówka, a także na Facebooku. O kartach jest również mowa przy okazji odbywających się właśnie spotkań władz miasta z mieszkańcami.
- Wiele osób się o tą kartę pyta i co nas cieszy, wiele osób o niej wie i ją posiada - dodaje Aleksandra Iżycka.
Na zakończenie warto również wspomnieć o tym, że przedsiębiorcy, którzy biorą udział w programie, raz na kwartał biorą udział w organizowanych przez BTCM specjalnych spotkaniach.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?