- Przyznaję, że jestem wściekły. Na podany w piśmie do mnie numer w Warszawie nie można się dodzwonić. Nawet jeśli podniosą słuchawkę, to nie dochodzi do połączenia z pracownikiem, który mógłby pomóc w mojej sprawie - opowiada pan Zenon. - Kiedy dzwonię do Torunia, odsyłają mnie do Warszawy. Jakaś paranoja.
Godziny szczytu
Z prośbą o interwencję zwróciliśmy się do Krystyny Michałek, rzeczniczki ZUS w Kujawsko-Pomorskiem. Ta zareagowała natychmiast.
- Długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem jest związany z dużą liczbą dzwoniących klientów. W styczniu bieżącego roku mają na to wpływ między innymi zmiany przepisów „Mały ZUS” i „Mały ZUS plus” oraz wysyłki masowe kierowane do płatników składek - tłumaczy Krystyna Michałek. - Mamy ograniczony bezpośredni wpływ na liczbę połączeń telefonicznych przychodzących do COT (Centrum Obsługi Telefonicznej) i porę dnia, kiedy te połączenia realizowane przez klientów się kumulują. Zwiększone zainteresowanie usługami infolinii obserwujemy również w poniedziałki oraz każdego dnia roboczego w godzinach 10 - 14. Dlatego zachęcamy klientów do kontaktu z naszą infolinią poza godzinami szczytu.
Rzeczniczka podaje jednocześnie inne sposoby kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Jednym z nich jest założenie konta PUE (Platforma Usług Elektronicznych).
Czytaj także: Jak oszukać komornika? Ukrywanie majątku to przestępstwo, ale dłużnicy ryzykują
Połączenie w terenie
Profil PUE jest dużym ułatwieniem dla osób korzystających z internetu, ponieważ umożliwia załatwienie większości spraw elektronicznie, bez konieczności osobistej wizyty w jednostce ZUS. Posiadanie konta umożliwia uwierzytelnienie rozmówcy.
W tym celu na swoim profilu na PUE ZUS niezbędne jest ustalenie hasła do COT. Połączenia uwierzytelnione traktowane są przez system priorytetowo i czas oczekiwania na połączenie z konsultantem jest krótszy.
Polecamy: Impreza w HEX Club Toruń. Zobacz, jak się bawili torunianie w ostatni weekend [ZDJĘCIA]
- Uruchomienie usług świadczonych przez COT nie wyklucza możliwości bezpośredniego telefonicznego kontaktu z pracownikami jednostek terenowych - dodaje Krystyna Michałek. - Zmiana, jaka nastąpiła w tym zakresie, polega jedynie na tym, że klient dzwoniący na numer centrali telefonicznej terenowej jednostki przed połączeniem słyszy komunikat zapraszający go do korzystania z usług COT. Konsultanci są dostępni we wszystkie dni robocze w godz. 7-18. Konsultant COT ma możliwość połączenia rozmowy z pracownikiem w terenie. Takie połączenia realizowane są w godzinach 8-15.
Czytelnicy sygnalizują
Czytelniczka ze Skarpy od tygodni prowadzi walkę z osobami palącymi papierosy na klatkach schodowych i balkonach.
- Mieszkam w wieżowcu i naprawdę nie mam już na to siły. Rozumiem, że ci ludzie nie chcą mieć smrodu tytoniu w swoich mieszkaniach - mówi Wanda, mieszkanka Skarpy. - Ale czy to oznacza, że mają prawo zasmradzać wspólną przestrzeń i wystawiać na klatce słoiki na niedopałki? Najgorsze jest to, że ci ludzie nie reagują, kiedy zwraca się im uwagę.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?