Zobacz wideo. Nowe autobusy MZK w Toruniu
Wybrano wykonawcę linii tramwajowej na osiedle JAR
Przetarg na budowę nowej linii tramwajowej ogłoszono pod koniec 2020 roku. Wpłynęło w sumie 9 ofert. Za najkorzystniejszą uznano wycenę konsorcjum firm Balzola Polska i Intop Warszawa. Niestety, jak informuje Sylwia Derengowska, rzeczniczka MZK, z podpisaniem umowy trzeba będzie jeszcze chwilę poczekać m.in. ze względu na złożone odwołanie oraz na obligatoryjną kontrolę uprzednią Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Linia tramwajowa na osiedle JAR w Toruniu. Jak będzie wyglądać?
Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie budowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną. W sumie powstanie aż 5,5 km nowej linii tramwajowej. Tory to jednak nie wszystko. Przy okazji tej inwestycji powstaną także chodniki, ścieżki rowerowe, 26 nowych tablic Systemu Informacji Pasażerskiej, 26 peronów przystankowych tramwajowych oraz 31 wiat przystankowych. Nie zapomniano także o zieleni.
- Wszystkie tereny zielone znajdujące się w sąsiedztwie robót będą odnawiane. Dodatkowo planuje się nasadzenie drzew i krzewów oraz urządzenie trawników i łąk kwietnych - informuje Sylwia Derengowska.
Rośliny wokół torów to jedno. Zielone będzie również samo torowisko. - Tego typu rozwiązania będą zastosowane tam, gdzie torowiska będą przebiegały poza jezdniami. Dzięki zastosowanej konstrukcji i nawierzchni roślinnej takie torowisko będzie ograniczało drgania i hałas oraz absorbowało pyły z ulicznego powietrza. Zatrzyma też wilgoć, dzięki czemu zminimalizuje efekt tzw. miejskiej wyspy ciepła - tłumaczy rzeczniczka MZK. W sumie w ramach inwestycji powstanie ponad 3,6 km zielonego torowiska.
Linia tramwajowa na osiedle JAR w Toruniu: przebieg
Nowa linia tramwajowa przebiegać będzie z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do nawrotu w ul. Strobanda.
- Przypomnijmy, że pierwsza część tej inwestycji powstała już w 2018 roku, podczas przebudowy Szosy Chełmińskiej.
- Firma Progreg InfraCity wykonała wówczas dwa przejazdy tramwajowo-drogowe na skrzyżowaniach Szosa Chełmińska – Żwirki i Wigury oraz Szosa Chełmińska – Długa.
- Koszt tego zadania wyniósł blisko 3,5 mln zł brutto.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?