Wiosną MZK ogłosił przetarg na przebudowę układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową wydzielonego pasa tramwajowo-autobusowego, a także nowego odcinka torowiska łączącego pl. Niepodległości z pl. Artylerii Polskiej. Na temat propozycji wypowiadali się mieszkańcy m.in. w ramach dyskusji o przebudowie placu Rapackiego i konsultacji pod hasłem „Tramwajowy Toruń”. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu, uzyskanie pozwoleń i wykonanie prac.
Czytaj też: Cała Polska na tropie pirata z autostrady
28 lipca minął termin składania ofert. Wpłynęły cztery. Najtańsza o połowę przekracza przeznaczony na tę inwestycje budżet - 39,483 mln zł brutto. Konsorcjum PBDI i „Progreg Budownictwo” zaoferowało wykonanie prac za 60,823 mln zł brutto, a następna w kolejności „Balzola” za 66,872 mln zł brutto. „Budimex” jest gotów przebudować torowisko za 70,597 mln zł brutto, a konsorcjum ZUE i „Strabag” za 70,765 mln zł brutto.
W tej sytuacji MZK musi zwiększyć budżet albo rozpisać nowy przetarg. Władze miasta zakładały, że projekty budowlane i wykonawcze powstaną w ciągu odpowiednio 15 i 17 miesięcy od podpisania umowy, a cała budowa zakończy się do grudnia 2020 roku.
Zobacz także
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Pogoda na dzień + 2 kolejne dni (30 + 31.07-01.08.2017) | POLSKA:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?