- Uczniowie poruszali się w różnych przestrzeniach tematycznych, prowadząc działania o charakterze badawczym, twórczym, dokumentalnym, sprawozdawczym - powiedziała polonistka Małgorzata Jaskólska. - Wyzwoliły one aktywność i kreatywność młodzieży. Inspirowały do różnych działań i były znaczącym przeżyciem edukacyjnym.
Następnie gimnazjaliści pokazali wytwory i materiały, które „wypracowali” - prezentacje filmowe, krzyżówki, zdjęcia, afisze filmowe, słowniki, wystawy, filmy, wyniki ankiet. Świadkiem tego publicznego przedstawienia rezultatów byli, oprócz uczestników grup projektowych i ich opiekunów, dyrekcja ZS nr 31 oraz rodzice uczniów klas II.
Historia, film, fizyka
- Mój zespół zajął się legendami toruńskimi, historią grodu przy bursztynowym szlaku i jego zabytków oraz życiem i dziełem genialnego toruńczyka Mikołaja Kopernika - poinformowała nauczycielka Dorota Czapla. - Zanim chłopcy pochwalili się lapbookiem, który przygotowali, można było podziwiać taniec zespołu „Stokrotka” z pobliskiego ZS nr 6 wykonany do legendy o flisaku.
Kolejna grupa projektowa zaprosiła widownię do obejrzenia wystawy edukacyjnej, poświęconej adaptacjom filmowym czterech powieści Henryka Sienkiewicza. Pod kierunkiem Małgorzaty Jaskólskiej uczniowie zdobywali wiedzę z zakresu edukacji filmowej, powtórzyli filmowe terminy, obejrzeli ekranizacje najpopularniejszych dzieł naszego noblisty.
- Zaznajomili się też ze zjawiskiem promocji filmów oraz poznali zwiastuny i piosenki popularyzujące adaptacje dzieł Sienkiewicza - powiedziała nauczycielka języka polskiego.
Wielbicielki fizyki i filmów fantastyczno-naukowych szukały pod przewodnictwem Ilony Lewandowskiej informacji na temat „Czy twórcy filmowi, bardzo i mniej słynni scenarzyści i reżyserzy, przestrzegają w swoich produkcjach prawideł fizyki?”. Czy tworząc fantastyczne wizje pozostają w zgodzie z ustaleniami fizyków?
Podróże, sztuka, wojny, katechizm
Minisłownik ze słownictwem dotyczącym podróży dla młodszych uczniów, wyprawa do warszawskiego Muzeum Techniki i Przemysłu, udział w warsztatach „Od dorożki do mercedesa” oraz „W drodze do gwiazd” - to tylko niektóre z działań podjętych przez kilkoro uczniów z klasy II b.
Poszukiwali oni wiedzy na temat, jaki udział mają mieszkańcy krajów anglojęzycznych w rozwoju nowoczesnych sposobów podróżowania. Rzecz dotyczyła podróży morskich, kosmicznych i lądowych. Nad wszystkim czuwała nauczycielka Agnieszka Ryder-Siwa.
Plastyczka Anna Ptak-Smutek wraz ze swoją grupą zajmowała się zagadnieniem „Czy sztuka współczesna jest dla nas zrozumiała?” Pani Ania nadzorowała też z Agnieszką Ryder-Siwą gimnazjalistów, których zafascynował temat konfliktów zbrojnych oraz ich tragicznych skutków.
- Natomiast zespół pracujący pod kierunkiem katechetki Małgorzaty Rebain rozważał proste prawdy katechizmowe - kontynuuje Małgorzata Jaskólska. - Uczniowie uczyli się, czym jest niebo, co to jest zbawienie i jak osiągnąć szczęście wieczne.
Na zakończenie „Dnia Projektu” widzowie zostali zaproszeni do zwiedzania wystaw i oglądania materiałów edukacyjnych.
Warto wiedzieć: „Powiedz NIE alkoholowi”
Taki tytuł nosiło zadanie, które realizowała grupa projektowa pod kierunkiem Karoliny Wiśniewskiej.
Gimnazjaliści zebrali informacje na temat negatywnego wpływu alkoholu na organizm człowieka i uczyli się, jak nie ulec nałogowi. Przygotowali multimedialną prezentację i specjalną krzyżówkę. Przeprowadzili ankietę w gimnazjum. Kształcili wiele umiejętności, np. wyszukiwania informacji i pracy w grupie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?