Fachowcy pokazali, jakie zyski można czerpać z marketingu internetowego

ADRZaktualizowano 
04.04.2019 bydgoszcz multikino konferencja marketing on . fot: tomasz czachorowski/polska press Tomasz Czachorowski
MarketingON - to była pierwsza w naszym regionie konferencja poświęcona marketingowi internetowemu. Przyciągnęła wielu uczestników i znane twarze z branży online.

Jeśli ktoś nie jest w temacie, na przykładzie bydgoskiej firmy Oponeo.pl wyjaśniamy, jak skuteczny może być marketing. Sporo zarobiła na głośnym swego czasu wydarzeniu, gdy pękła opona w limuzynie, którą podróżował prezydent Andrzej Duda.

- Natychmiast przygotowaliśmy i podpięliśmy na naszej stronie internetowej artykuł o oponach typu Run on Flat (RoF), dzięki którym, mimo przebicia, można jechać dalej - opowiadał Michał Pawlak, jeden z prelegentów, specjalista ds. marketingu w Oponeo (internetowy sprzedawca opon i felg). - Akurat wtedy wiele osób szukało takich informacji w sieci i trafiali na nasz materiał.

Sprzedaliśmy bardzo dużo opon RoF, a to produkt premium i nie jest tani.

Inspirujący praktycy

Prelegenci konferencji MarketingON to dziewiątka inspirujących fachowców, praktyków w branży online. Na przykładach pokazywali, jak małe i średnie firmy mogą czerpać zyski z marketingu internetowego.

Monika Czaplicka w branży pracuje od 2006 roku. Popularność zapewnił jej fanpage „Kryzysy wybuchaj ą w social media w weekendy” czy akcja „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”. Specjalizuje się między innymi w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację. Podczas konferencji mówiła o wykorzystaniu influencerów (to osoby mogące mieć wpływ na decyzje wielu ludzi):

Zobacz także: Toruń za pół ceny 2019 już dziś! Zobacz promocje, zniżki, oferta, lista partnerów: restauracje, sklepy, kawiarnie, kluby, kultura, rekreacja

- Lepiej postawić na kilka osób nawet bez fanpage na Facebooku czy Instagramie, niż na jedną znaną twarz.

A tak Monika Czaplicka oceniła profil Kuby Wojewódzkiego: - Ktoś, kto jednego dnia chwali jeden konkretny produkt, a następnego zachwyca się innym, nie jest godny zaufania i nie gwarantuje udanej sprzedaży.

Entuzjasta sprzedaży

O tym, jak ważne jest m.in. podglądanie konkurencji, opowiadał Jakub Cyran, entuzjasta dobrze zaprojektowanej sprzedaży, nagradzany prelegent i przedsiębiorca z 14-letnim doświadczeniem, współautor książki „Biblia eBiznesu 2”, wykładowca na Politechnice Białostockiej.

Mistrzowie parkowania w Toruniu. Zdjęcia od Was! [GALERIA]

Ten prelegent jako wzorowy przykład podał walkę Biedronki i Lidla z gęsiną w tle: - Lidl w reklamie z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy pokazał gęsinę w cenie 21,99 złotych za kilogram. Co zrobiła w tej sytuacji Biedronka? Wypuściła spot z gęsiną za 19,99 złotych i wysłała też do klientów esemesy z taką informacją. Efekt? Lidl mocno się zdziwił, ale obie firmy zarobiły krocie.

- Jak sprzedawać książki w kraju, w którym bardziej schodzi wódka? Można! - zapewniał Radek Kotarski, podając przykład wydawnictwa Altenberg. Wiedzę popularyzuje, gdzie tylko może: w internecie (kanał Polimaty, który śledzi pół miliona subskrybentów), w telewizji (pięć serii programu „Podróże z historią” w TVP2 oraz seria „Tajemnice historii” w Fokus TV).

- Mogliśmy sprzedawać wódkę, ale wolimy książki. Ludzie nie kupują tego, co wytwarzasz lub oferujesz. Ludzie kupują to, dlaczego to robisz - mówił Radek Kotarski.

Obejrzyj: Oto nasz najnowszy program "Dojrzalsi"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3