Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Faktury za prąd przyjdą po świętach

Alicja Cichocka
Klienci, którzy nie otrzymali pomocy na infolinii, przychodzili do punktu Energi przy Czerwonej Drodze
Klienci, którzy nie otrzymali pomocy na infolinii, przychodzili do punktu Energi przy Czerwonej Drodze Grzegorz Olkowski
Po naszych tekstach Energa przyznaje się w oficjalnym komunikacie do problemów z wdrażaniem nowego systemu obsługi, przeprasza klientów i zapewnia, że rachunki przyjdą po Bożym Narodzeniu, a płatności będzie można rozłożyć na raty.

[break]
Do „Nowości” cały czas zgłaszają się klienci Energi, którzy od miesięcy nie mogą doprosić się od firmy faktury albo opłacić rachunków. Ich zaległości sięgają nawet sześciu miesięcy. Interwencje na infolinii Energi nie rozwiązują problemu.

Cztery miesiące czeka na fakturę 84-latka z Kowalewa Pomorskiego.

- Licznik spisywany jest regularnie, ale gdzie są rachunki? - martwi się.

Od września za zużyte kilowatogodziny nie może zapłacić torunianka z ul. Poznańskiej. Zmieniła licznik, Energa do dziś nie ewidencjonowała nowego urządzenia.

Podobnych zgłoszeń od toruńskich klientów, którzy nie mogą opłacić rachunków albo ich w ogóle nie otrzymują, dostaliśmy w ostatnim tygodniu kilkanaście. Kolejni zaniepokojeni klienci bez faktur, ale też z zawyżonymi odczytami, odzywają się pod publikacją „Nowości” na Facebooku.

Firma bije się w pierś

Po naszych artykułach wczoraj Energa przyznała się w oficjalnym komunikacie do kłopotów przy wdrażaniu nowego systemu obsługi dla klientów w Toruniu i okolicy. „W przypadku niektórych klientów wiąże się to niestety, z opóźnieniami w wystawieniu i dostarczeniu faktur, ograniczonym dostępem do konta ENERGA24 i salda rozliczeń, czasowym brakiem dostępu do usług: Rozliczenie Rzeczywiste i Prąd na Kartę”.

Firma przyznała też, że dłużej trzeba czekać na rozpatrzenie reklamacji jak i realizację zleceń. Liczba zgłaszanych spraw wydłużyła też kolejkę oczekujących na połączenie z infolinią.

- Spółka przeprasza za utrudnienia i zapewnia, że mimo opóźnień, realizuje wszelkie sprawy. Utrudnienia potrwają jeszcze kilka najbliższych tygodni - uprzedza rzecznik Energi, Beata Ostrowska. - Ograniczenia w dostępie do niektórych usług nie wpłyną na ciągłość dostaw energii, a odczyty liczników są prowadzone jak dotąd, aby zachować ciągłość rejestrowania danych.

Energa zapewniła w komunikacie, że klienci nie poniosą żadnych opłat wynikających z błędów i opóźnień, jakie pojawiały się po stronie firmy. Zapowiedziała, że faktury przyjdą do klientów w styczniu, a więc po świętach. Jednocześnie w przypadku, gdy klient uzna skumulowaną kwotę do zapłaty za zbyt wysoką, firma rozłoży płatność na raty (po zgłoszeniu pod numerem 555 555 555 lub pisemnie).

Klienci wiedzieli?

Energa uruchomiła specjalną stronę internetową www.energa.pl/zmiany, na której publikuje informacje dotyczące nowego systemu obsługi klientów oraz komunikaty związane z czasową niedostępnością produktów i usług. Zapewnia też, że informacje o utrudnieniach wysyłane są do klientów z wyprzedzeniem pocztą tradycyjną, elektroniczną, SMS-ami.

Lekcje przy świeczkach

Do „Nowości” zgłosiła się kilka dni temu klientka Energii z ul. Warszawskiej z innym problemem. Dostała od miasta mieszkanie, ale od Energi nie mogła doprosić się założenia licznika prądu. Czy jej kłopoty były konsekwencją opisywanych problemów z systemem obsługi, nie wiadomo.

Jak mówi, czekała 19 dni na realizację wniosku, prawie dwa tygodnie żyjąc z niepełnosprawnym, 12-letnim dzieckiem w mieszkaniu bez prądu. Dziewczynka ma indywidualny tok nauczania, lekcje odbywają się nie w szkole, tylko w domu.

- Niepełnosprawne dziecko miało lekcje z nauczycielką przy świeczkach - matka dziewczynki przyznaje, że nauczycielka w końcu nie wytrzymała. Sama zadzwoniła na infolinię Energi. Poskutkowało. Od środy rodzina ma wreszcie prąd.

Reklamuj usługę

Urząd Regulacji Energetyki radzi klientom składać pisemne reklamacje. Firma ma czternaście dni na odpowiedź, jeśli tego nie zrobi, za każdy dzień zwłoki należy się bonifikata, o którą trzeba jednak samemu zawnioskować. W podobnych sprawach interwencje podejmuje Miejski Rzecznik Konsumentów w Toruniu, działający przy magistracie (kontakt powyżej).

Złóż reklamację: I domagaj się rabatu za spóźnienia

Buty reklamować łatwo, ale jak reklamować usługi?

Urząd Regulacji Energetyki podpowiada - zawsze pisemnie. Firma ma 14 dni na odpowiedź, potem można domagać się rabatu za każdy dzień zwłoki, trzeba przy tym pamiętać, że samemu trzeba zawnioskować o taką bonifikatę.

Konsumentom w takiej sytuacji pomaga też Miejski Rzecznik Konsumentów, Wały gen. Sikorskiego 12, nr tel. 56 611 86 40

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska