Jak się dzielić wiedzą

Justyna Wojciechowska-Narloch
Od niemal czterech lat w Zespole Szkół nr 31 na Rubinkowie udaje się skutecznie integrować zdrowych uczniów z ich autystycznymi rówieśnikami.

Od niemal czterech lat w Zespole Szkół nr 31 na Rubinkowie udaje się skutecznie integrować zdrowych uczniów z ich autystycznymi rówieśnikami.

<!** Image 2 align=none alt="Image 169361" sub="W Zespole Szkół nr 31 od dawna jest dobra atmosfera dla integracji / Fot. Grzegorz Olkowski">Dziś toruńscy specjaliści podzielą się swoimi doświadczeniami.

W środę w południe w placówce przy ul. Dziewulskiego 41 b rozpoczyna się konferencja skierowana do rodziców dzieci z autyzmem, lekarzy i pracowników pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajmujących się tą problematyką.

- Naszym celem jest zapoznanie uczestników z najnowszymi badaniami dotyczącymi skuteczności metod terapii osób z autyzmem oraz idei integracji. Zaproszeni goście to autorytety w dziedzinie psychologii i pedagogiki specjalnej - informuje Radzisława Guzowska-Marek, prezes Stowarzyszenia Pomocy Osobom z Autyzmem w Toruniu. - Chcemy też podzielić się naszymi doświadczeniami, opowiedzieć o naszym sposobie na pracę z dziećmi autystycznymi.

<!** reklama>Gośćmi konferencji będą m.in.: dr Monika Suchowierska, prorektor w Szkole Wyższej Pedagogiki Społecznej oraz Małgorzata Rybicka, dyrektor Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Gdańsku.

Warto przypomnieć, że jeszcze w 2007 roku rodzice dzieci z Torunia, u których rozpoznano autyzm, byli w bardzo trudnej sytuacji. Dla ich pociech brakowało specjalistycznych przedszkoli i szkół. Wiele maluchów pozostawało w domach bez fachowej pomocy. Wtedy w Zespole Szkół nr 31 na Rubinkowie pojawiły się osoby pracujące z małymi autystykami. Szybko nawiązała się nić porozumienia, a jego efektem są klasy integracyjne w placówce na Rubinkowie.

- Nie mam wątpliwości, że stworzenie tych oddziałów było najlepszą rzeczą, jaka zdarzyła mi się w długoletniej pracy w szkole. Patrzę na efekty wspólnej pracy i mam ochotę działać tak bez końca - cieszy się Wanda Antonowicz, dyrektor ZS nr 31.

W tej chwili w ZS nr 31 jest 13 oddziałów integracyjnych dla dzieci z autyzmem - 3 oddziały zerowe, 3 oddziały na poziomie pierwszej klasy, dwie drugie klasy, trzy trzecie, jedna czwarta i jedna piąta klasa. Struktura organizacyjna jest inna niż w tradycyjnym oddziale integracyjnym. W jednej klasie uczy się piętnaścioro dzieci typowo rozwijających się oraz dwoje dzieci z autyzmem. Każdy z uczniów autystycznych ma swojego osobistego nauczyciela.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie