Od niemal czterech lat w Zespole Szkół nr 31 na Rubinkowie udaje się skutecznie integrować zdrowych uczniów z ich autystycznymi rówieśnikami.
<!** Image 2 align=none alt="Image 169361" sub="W Zespole Szkół nr 31 od dawna jest dobra atmosfera dla integracji / Fot. Grzegorz Olkowski">Dziś toruńscy specjaliści podzielą się swoimi doświadczeniami.
W środę w południe w placówce przy ul. Dziewulskiego 41 b rozpoczyna się konferencja skierowana do rodziców dzieci z autyzmem, lekarzy i pracowników pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajmujących się tą problematyką.
- Naszym celem jest zapoznanie uczestników z najnowszymi badaniami dotyczącymi skuteczności metod terapii osób z autyzmem oraz idei integracji. Zaproszeni goście to autorytety w dziedzinie psychologii i pedagogiki specjalnej - informuje Radzisława Guzowska-Marek, prezes Stowarzyszenia Pomocy Osobom z Autyzmem w Toruniu. - Chcemy też podzielić się naszymi doświadczeniami, opowiedzieć o naszym sposobie na pracę z dziećmi autystycznymi.
<!** reklama>Gośćmi konferencji będą m.in.: dr Monika Suchowierska, prorektor w Szkole Wyższej Pedagogiki Społecznej oraz Małgorzata Rybicka, dyrektor Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Gdańsku.
Warto przypomnieć, że jeszcze w 2007 roku rodzice dzieci z Torunia, u których rozpoznano autyzm, byli w bardzo trudnej sytuacji. Dla ich pociech brakowało specjalistycznych przedszkoli i szkół. Wiele maluchów pozostawało w domach bez fachowej pomocy. Wtedy w Zespole Szkół nr 31 na Rubinkowie pojawiły się osoby pracujące z małymi autystykami. Szybko nawiązała się nić porozumienia, a jego efektem są klasy integracyjne w placówce na Rubinkowie.
- Nie mam wątpliwości, że stworzenie tych oddziałów było najlepszą rzeczą, jaka zdarzyła mi się w długoletniej pracy w szkole. Patrzę na efekty wspólnej pracy i mam ochotę działać tak bez końca - cieszy się Wanda Antonowicz, dyrektor ZS nr 31.
W tej chwili w ZS nr 31 jest 13 oddziałów integracyjnych dla dzieci z autyzmem - 3 oddziały zerowe, 3 oddziały na poziomie pierwszej klasy, dwie drugie klasy, trzy trzecie, jedna czwarta i jedna piąta klasa. Struktura organizacyjna jest inna niż w tradycyjnym oddziale integracyjnym. W jednej klasie uczy się piętnaścioro dzieci typowo rozwijających się oraz dwoje dzieci z autyzmem. Każdy z uczniów autystycznych ma swojego osobistego nauczyciela.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?