Które samochody psują się najmniej, a które najbardziej. Najnowszy raport ADAC
Auta segmentu A
• Toyota Aygo — współczynnik interwencji 4,7. Według danych ADAC powodem rzadkich kłopotów użytkowników tego modelu często było sprzęgło.
• Skoda Citigo — współczynnik interwencji 10,7. Słabym punktem samochodu była instalacja elektryczna.
• Seat Mii — współczynnik interwencji 11,5. To ciekawy przypadek, bo choć hiszpański bliźniak Citigo ma podobny odsetek problemów, to ich przyczyny leżą w innych miejscach: hamulec postojowy i klocki hamulcowe.
• Fiat 500 — współczynnik interwencji 26,6. Urodziwy włoski maluch miewał kłopoty na kilku polach: akumulator, wąż układu chłodzenia, dźwignia zmiany biegów, cewki zapłonowe.
• Smart Fortwo — współczynnik interwencji 32,7. Tu kłopotów było sporo: rozrząd, zautomatyzowana przekładnia biegów, akumulator, świece zapłonowe, rozrusznik, alternator, sprzęgło, silnik oraz immobiliser.
• Smart Forfour — współczynnik interwencji 32,8. Auto zawodziło ze względu na: rozrusznik, akumulator oraz układ wydechowy.