Które samochody psują się najmniej, a które najbardziej. Najnowszy raport ADAC
Auta klasy średniej
• BMW serii 4 — współczynnik interwencji 3,3. Nie wskazano szczególnie awaryjnych podzespołów.
• BMW X3 — współczynnik interwencji 3,5. W niemieckim SUV-ie kłopoty sprawiały: rozrusznik, alternator, łańcuch rozrządu oraz turbosprężarka.
• BMW serii 3 — współczynnik interwencji 4,2. Usterek było niewiele, ale ich źródła okazały się dość różnorodne: łańcuch rozrządu, rozrusznik, pompa paliwa, wąż układu chłodniczego, regulator wałka rozrządu, przekaźniki elektryczne, zamek drzwi po stronie kierowcy, cewki zapłonowe.
• Ford Mondeo — współczynnik interwencji 25,8. Główne pola problemów to: akumulator, pompa paliwa, EGR oraz rozrusznik.
• Opel Insignia — współczynnik interwencji 27,0. Kłopoty sprawiały: akumulator, przewód ssący turbosprężarki, EGR, silnik.
• Seat Alhambra — współczynnik interwencji 27,2. Główne powody interwencji to: akumulator oraz EGR.