- Próba statyczna polega na tym, że od zamawiającego dostajemy całą dokumentację. Następnie na podstawie wszystkich danych materiałowych i konstrukcyjnych modelujemy obiekt w programie komputerowym. Zakładamy obciążenie normowe i wtedy na podstawie danego obciążenia jesteśmy w stanie powiedzieć o ile taki obiekt powinien się ugiąć. Następnie wykonujemy pomiary już bezpośrednio na obiekcie. Wówczas jesteśmy w stanie stwierdzić naprawdę czy wytrzyma obciążenia, które wcześniej założyliśmy - tłumaczył Wiktor Kołodziej z firmy Aspekt Laboratorium.
Wczorajsze testy wiaduktu przy ul. Łódzkiej przebiegły pomyślnie: obiekt wytrzymał ciężar czterech ciężarówek o łącznej masie 128 ton.
Próby obciążeniowe to ostatnie testy przed uzyskaniem stosownych zezwoleń i dopuszczeniem obiektu do użytkowania. W ramach inwestycji powstaje również tzw. infrastruktura towarzysząca m.in. chodniki oraz ścieżki rowerowe. Wykonawca urządzi ponadto tereny zielone wzdłuż przebudowywanej jezdni. Przypomnijmy, że w związku z prowadzonymi robotami na jezdni południowej przed rondem Pileckiego nadal występuje zwężenie do jednego pasa ruchu.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?