Tak mógłby wyglądać Toruń. Oto 7 zapowiadanych inwestycji drogowych, które nigdy nie doszły do skutku
Plac Rapackiego – przejście podziemne i tunel dla samochodów
Koncepcja budowy przejścia podziemnego pod placem Rapackiego i usprawnienia ruchu w tym rejonie funkcjonowała jeszcze 20 lat temu. Ostatecznie zniknęła przy okazji konsultacji dotyczących przebudowy układu komunikacyjnego w centrum Torunia, w tym alei św. Jana Pawła II. W dyskusji uznano, że to przestarzałe rozwiązanie. Jednocześnie pojawił się pomysł rzucony przez marszałka województwa, Piotra Całbeckiego, by to ruch samochodów pod aleją św. Jana Pawła II (w rejonie placu Rapackiego), w osi mostu im. Piłsudskiego, sprowadzić pod ziemię, do tunelu. Upadł jednak m.in. ze względów finansowych. Ostatecznie miasto postawiło na koncepcję z węzłem przesiadkowym, zrealizowaną w ostatnich miesiącach, wokół której nie brakowało kontrowersji.