Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota na gorsze drogi

Zbigniew Juchniewicz
Do 2009 roku Toyota nie oferowała w Europie małego crossovera, jakiego w asortymencie posiadali już inni producenci samochodów.

Do 2009 roku Toyota nie oferowała w Europie małego crossovera, jakiego w asortymencie posiadali już inni producenci samochodów.

<!** Image 2 align=none alt="Image 180743" sub="Sylwetka Urban Cruiser nie zdradza bardzo dobrych właściwości terenowych tego auta Fot.: Zbigniew Juchniewicz">Konstruktorzy stworzyli więc model Urban Cruiser. Już sama nazwa jednoznacznie wskazuje, że jest to niewielkie auto do wszechstronnych zastosowań. Wersja z napędem na cztery koła dodatkowo zwiększa możliwości samochodu.

Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali.

Zachowano balans

We wnętrzu zachowano wyważony balans między młodzieżowym stylem, jakością zastosowanych materiałów oraz funkcjonalnością, dlatego poczujemy się rodzinnie i komfortowo. Nie zabraknie nam również wielu przydatnych schowków. Atrakcyjnie prezentuje się deska rozdzielcza, zaś na jednej tarczy połączono w ciekawy sposób prędkościomierz i obrotomierz.

<!** reklama>Duży, jak na segment B, rozstaw osi (2460 mm) w połączeniu z maksymalnie skróconymi zwisami nadwozia, pozwoliły wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego, nawet mimo długości auta mniejszej niż 4 metry. Jednocześnie zadbano o bagażnik, gwarantując już podstawową pojemność 314 litrów.

Urban Cruiser jest oferowany w dwóch poziomach wyposażenia (Luna i Sol) oraz w dwóch opcjach systemu napędowego (2WD z silnikiem 1.33 Dual VVT-i i 1.4 D-4D, oraz AWD z silnikiem 1.4 D-4D).

Już w podstawowej wersji Luna znajdują się systemy kontroli trakcji VSC+ i TCS, ABS + EBD + BA, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, radio CD z MP3 i 6 głośnikami czy manualna klimatyzacja.

Na odrębną uwagę zasługuje rewolucyjny system „Stop & Start”, który automatycznie wyłącza silnik w momencie postoju auta np. na czerwonym świetle. Dzięki najnowszej technologii układ zapewnia płynność pracy i bardzo szybki start.

Urban Cruiser nie jest oczywiście klasycznym samochodem terenowym. Ale w wersji z napędem 4x4, co sprawdziliśmy na torze off-roadowym, radzi sobie doskonale!

Praktyczne auto

Auto jest przede wszystkim praktyczne. Wysoka podłoga bagażnika znakomicie ułatwia załadunek, wyżej umiejscowione fotele poprawiają poczucie bezpieczeństwa, zaś zawieszenie samochodu doskonale nadaje się na podmiejskie bezdroża.

 

Ile to kosztuje

 

  • Luna - 1,33 Daul VVT od 69 660 zł
  • Luna 1,4 D-4d od 81 500 zł
  • Sol - 1,33 Daul VVT od 75 300 zł
  • Sol - 1,4 D-4d od 87 000 zł
  • Sol - 1,4 D-4d (4x4) od 87 000 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska