Tramwaj na JAR. Tory tramwajowe będą się krzyżować z kolejowymi
Przy okazji przypominamy, że pod koniec ubiegłego roku Miejski Zakład Komunikacji ogłosił przetarg na pięć pięcioczłonowych tramwajów, które będą obsługiwać linię na Jar. Pojazdy będą w całości niskopodłogowe, a poza tym również w całości klimatyzowane i wyposażone m.in. w urządzenia służące do liczenia pasażerów. Pięcioczłonowy tramwaj ma od 28 do 32 metrów i jednorazowo może zabrać do 200 pasażerów. Czyli tyle ile przewozi 40, 50, a w naszym przypadku często 200 samochodów.
Zobacz także: JAR z drona. Tak wygląda najmłodsze toruńskie osiedle
- Tramwaje będą wyposażone w system GPS, który w każdej chwili pozwoli dyspozytorowi na lokalizację pojazdu, a poza tym również system informacji pasażerskiej współpracujący z tym, który jest na przystankach - wyliczał pod koniec grudnia prezes toruńskiego MZK Zbigniew Wyszogrodzki.
Oferty można składać do 13 marca, natomiast na dostawę będzie trzeba poczekać ze dwa lata. Producenci mają w tej chwili pełne ręce roboty.
Czytaj także: Ponad 18 mln zł za działki na JAR-ze!