Dziś na kierowców przedzierających się przez przebudowywany węzeł, będzie czekała kolejna zmiana organizacji ruchu.
- Ruch dwukierunkowy będzie odbywał się po wschodniej jezdni ulicy Warneńczyka oraz południowej jezdni Przy Kaszowniku, a przejazdy przez torowisko będą odbywały się przez przygotowane specjalnie asfaltowe przewiązki - mówi Ireneusz Makowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - W dalszym ciągu zachowana będzie relacja z pierwszeństwem na kierunku Bydgoszcz - Gdańsk. Przełożenie ruchu pozwoli wykonawcy na wykonanie kanalizacji deszczowej na zachodniej jezdni ulicy Warneńczyka, prace na torowisku oraz budowę wlotów ronda od strony Bydgoszczy i Gdańska.
Zobacz także:
Schemat nowej organizacji ruchu zamieszczamy obok. Z wymuszonymi przez roboty drogowe zmianami pasów kierowcy będą się borykali co najmniej do Bożego Narodzenia. Drogowcy mają nadzieję, że do tego czasu zbudowane w tym miejscu rondo turbinowe będzie już przejezdne. Cała inwestycja warta ponad 20 milionów złotych, powinna zostać zakończona do 26 marca przyszłego roku. Jak dotąd wszystko wskazuje na to, że te terminy zostaną dotrzymane i przebudowa placu Chrapka nie pójdzie w ślady nowej Szosy Chełmińskiej, która miała być gotowa w czerwcu, a ostatecznie zostanie otwarta najprawdopodobniej pod koniec września.
Drogowcy zapewniają, że rozpoczęte w lutym tego roku prace związane z przebudową Chrapka, m.in. budowa kolektora, nowych torów tramwajowych i roboty drogowe, są prowadzone są zgodnie z planem.
Zobacz również:
Plac bpa Chrapka zlokalizowany jest w ciągu DK15, DK80 i przebiegającej w bardzo bliskiej odległości DK91, której przebieg jest alternatywą dla autostrady A1. To jedno z najważniejszych, ale i najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań na mapie komunikacyjnej Torunia. Zastosowane tu rozwiązania są słabo czytelne dla kierowców i sprawiają im wiele trudności. W ciągu roku dochodzi tu średnio do 42 kolizji i dwóch wypadków. Na niski poziom bezpieczeństwa ma wpływ także duża liczba przejść dla pieszych oraz duża prędkość, jaką kierowcy rozwijają w obrębie skrzyżowania. Sytuacja na skrzyżowaniu ma wpływ na rozkład ruchu drogowego odbywającego się na wszystkich kierunkach oraz na płynność i przepustowość ruchu w okolicach centrum miasta. Po przebudowie plac Chrapka będzie stanowić przejrzyste bezkolizyjne skrzyżowanie dróg krajowych
Zobacz także:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?