Zobacz wideo: Zmiany w prawie. Będzie teraz mniej wypadków na drogach?
Ponad 7 ton zamiast 3,5
Najcięższe ze zważonych aut dostawczych uzyskało wynik 7,3 tony, czyli było za ciężkie o 3,8 tony. Wagi po 5 ton też nie nie były rzadkością.
Wszyscy kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi. Ponadto inspektorzy ITD wstrzymali przewozy do czasu rozładowania nadwyżki przewożonego ładunku.
W niektórych przypadkach nadmiar ładunku wymagał podstawienia dwóch, a nawet trzech pojazdów, na które przeładowano towar.
Polecamy
Za ciężkie auta niszczą drogi
Przekroczenia dopuszczalnych nacisków na osie samochodów szczególnie negatywnie wpływa na trwałość nawierzchni dróg, dlatego kontrole, których celem jest ograniczenie ruchu przeładowanych pojazdów, są kontynuowane. Również w godzinach nocnych.
Tak było na przykład z nocy z ubiegłej środy na czwartek. Na autostradzie A1 koło Włocławka inspektorzy transportu drogowego zatrzymali do kontroli zespół pojazdów, którym przedsiębiorca z województwa mazowieckiego przewoził cztery betonowe szamba. Po ważeniu okazało się, że jego rzeczywista masa wynosi 55 ton i tym samym solidnie przekracza dopuszczalne 40 ton.
Również w tym przypadku - oprócz nałożenia mandatu karnego na kierującego oraz wszczęcia postępowania administracyjnego o nałożenie kary pieniężnej na przedsiębiorcę - inspektorzy ITD nakazali rozładowanie nadwyżki przewożonego ładunku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?