Weber najszybszy na treningu

Sławomir Kabat
Mark Weber był dwukrotnie najszybszy na treningach Formuły 1 przed niedzielnym wyścigiem Grand Prix Malezji.

Mark Weber był dwukrotnie najszybszy na treningach Formuły 1 przed niedzielnym wyścigiem Grand Prix Malezji.

Australijczyk z Red Bulla dwuktonie osiągał najlepsze czasy podczas treningów na torze Sepang przed Grand Prix Malezji. W drugiej sesji jego przewaga była już mniejsza. Jenson Button stracił do Australijczyka jedynie 0,005 sekundy, a Lewis Hamilton (obaj McLaren) 0,134.

<!** reklama>Bezproblemową sesję zaliczyli kierowcy Lotus Renault GP. Zespół poinformował, że awarie podczas pierwszego treningu były związane z zawieszeniem. Mechanicy musieli upewnić się, że kierowcy będą bezpieczni podczas drugiego treningu i dokładnie sprawdzali samochody przed wyjazdem. O większym pechu może mówić Jerome d’Ambrosio, który również po awarii podczas pierwszego treningu w ogóle nie pojawił się na torze.

Niecodzienny wypadek miał natomiast Pastor Maldonado, który miał problemy z hamowaniem podczas zjazdu do alei serwisowej. Wenezuelczyk stracił panowanie nad tyłem swojego Williamsa i uderzył przodem w bandę. Uszkodzenia nie były jednak poważne.

W dolnej części tabeli nie było żadnych niespodzianek. Biorąc pod uwagę regułę 107 procent, która obowiązuje od tego sezonu, do wyścigu nie awansowaliby Vitantonio Liuzzi oraz Heikki Kovalainen.

Na pierwszym treningu kłopoty mieli obaj kierowcy Lotus Renault GP. Najpierw u Heidfelda zablokowało się koło i być może została zniszczona podłoga. U Pietrowa natomiast pękła opona i kierowca zatrzymał się na poboczu z uszkodzonym zawieszeniem. W sumie zawodnicy Lotus Renault GP przejechali tylko 10 okrążeń

Dominacja Red Bulla trwa. Mark Webber był szybszy od Lewisa Hamiltona o 1,6 sekundy, a Michael Schumacher stracił do Australijczyka już 2 sekundy! Wydaje się, że Webber znalazł idealne połączenie systemu KERS z DRS - w przeciwieństwie do Sebastiana Vettela, który był 17.

Rywalizację powinno uatrakcyjnić także ruchome skrzydło ułatwiające wyprzedzanie. Podczas wyścigu w Malezji zawodnik będzie mógł użyć DRS (ang. Drag Reduction System) na całej długości prostej startu i mety, jeśli 200 metrów przed poprzedzającym zakretem zbliży się na odległość poniżej sekundy do przeciwnika z przodu.

Program. Sobota - godz. 7.00 trening, godz. 10.00 kwalifikacje, niedziela - godz. 10.00 wyścig o Grand Prix Malezji (transmisja w Polsacie).

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie