Za kółkiem. Sprawdź samochód na wiosnę

Zbigniew Juchniewicz
Miniona zima była wyjątkowo nieprzyjemna - długa, mroźna, a często z intensywnymi opadami śniegu. Ale mamy ją już za sobą.

Miniona zima była wyjątkowo nieprzyjemna - długa, mroźna, a często z intensywnymi opadami śniegu. Ale mamy ją już za sobą. <!** Image 2 align=none alt="Image 169798" >

Teraz czas, aby po dokładnym umyciu przyjrzeć się naszemu autu. Karoseria na pewno ucierpiała drobnymi ubytkami lakieru, od kamieni odskakujących spod kół innych samochodów. Co najlepiej zrobić z takimi usterkami, piszemy na kolejnych stronach „Za kółkiem”.<!** reklama>

Zmieniając opony czy całe koła na letnie, warto aby mechanik dokładnie skontrolował stan zawieszenia oraz elementów układu napędowego. Mróz i sól mogły poczynić spustoszenie choćby na gumowych osłonach przegubów napędowych. Poza wyważeniem kół warto zlecić kontrolę ich zbieżności. Rozregulowane na dziurach zawieszenie może powodować nierówne zużywanie się opon.

W toruńskim warsztacie sieci Premio w firmie „Eurogold” za wymianę końcówek drążków kierowniczych z jednej strony zapłacimy 40 zł, wymiana osłony jednego przegubu to koszt 50 zł, kontrola geometrii kół w systemie 3D kosztuje 100 złotych, wymiana kompletu klocków hamulcowych – to 60 złotych, wymian tarcz hamulcowych – 100 złotych, wymian amortyzatorów – od 60 złotych, zaś wymiana stabilizatorów – to 25 zł za sztukę – powiedział nam właściciel firmy, Wojciech Pyrzyński.

Podczas wizyty w warsztacie sami możemy sprawdzić stan układu wydechowego. Sól, mróz i wysoka temperatura mogły doprowadzić do przerdzewienia rury wydechowej, katalizatora albo tłumika. Stuki z układu wydechowego mogą też być spowodowane uszkodzeniem gumowo-metalowego wieszaka, podtrzymującego układ wydechowy.

Wielu kierowców zakłada opony zimowe na aluminiowe felgi, które po zimie nie zawsze wyglądają najlepiej. Jak o nie zadbać?

- W pierwszej kolejności trzeba wyprostować felgi ze stopów lekkich - mówi Mirosław Klewicz z zakładu specjalizującego się m.in. w naprawie felg w Bydgoszczy. - Prostowanie felgi, w zależności jej rozmiaru kosztuje od 80 do 100 złotych. Jeśli zniszczenia po zimie są duże, można je regenerować. Wypiaskowanie i polakierowanie jednej felgi to koszt około 100 złotych.

Ile To kosztuje?

  • W serwisach Hondy w Toruniu i w Bydgoszczy od 11 do 23 kwietnia będzie trwać wiosenna kampania serwisowa
  • W jej ramach każdy właściciel samochodu Honda może zgłosić się w serwisie, gdzie za 50 złotych mechanicy dokonają specjalistycznego przeglądu całego układu jezdnego. Jeśli niezbędne okaże się dokonanie napraw jakichś elementów, lub ich wymiana, wówczas klient otrzymuje 25 procentową zniżkę na zakup nowych elementów. W przypadku wymiany oleju rabat wiosenny wynosi 15 procent
  •  W serwisie Hyundaia w Toruniu: - wymiana końcówki drążka kierowniczego - 160 zł ( razem z ustawieniem geometrii kół) - wymiana tarcz i klocków hamulcowych - 160 zł - wymiana czynnika w układzie klimatyzacji (łącznie z odgrzybianiem) - 200 zł

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie