- Tej zimy nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży aut z silnikami benzynowymi, których udział wyniósł aż 71 proc. oraz wyraźny odwrót od silników diesla. Samochody z tymi silnikami stanowiły niecałe 29 procent - mówi František Švec, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce. - Zaobserwowaliśmy także większe zainteresowanie młodszymi autami używanymi, które w tym sezonie zimowym były o rok młodsze niż w sezonie dwa lata temu, a średnia wieku wyniosła ponad 7 lat. Nasi klienci decydowali się również na samochody lepiej wyposażone, posiadające pakiety zimowe oraz zapewniające większe bezpieczeństwo na śliskiej drodze. Takie decyzje zakupowe wpłynęły tym samym na wzrost średniej ceny auta używanego w porównaniu do poprzednich sezonów.
Zobacz także: Pozwolenie na broń w województwie kujawsko-pomorskim. Kto je posiada oraz kto może się o nie starać? Sprawdzamy!
Wciąż największym zainteresowaniem cieszyły się auta z nadwoziem typu hatchback, których udział wzrósł do 48 proc. z 43 proc. w sezonie 2015/2016. Natomiast nieznacznie zwiększył się udział w sprzedaży aut typu SUV – do 13 proc., a wyraźnie spadł udział kombi – z 20 proc. w sezonie 2015/2016 do 17 proc. w sezonie minionym.
Jeździliśmy policyjnym BMW serii 3. Zobaczcie, jak przyspiesza! [WIDEO]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?