Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stowarzyszenie „Nasze Rubinkowo” nowemu tramwajowi mówi zdecydowane „nie!”

Artur Olewiński, jaw
Zdaniem członków „Naszego Rubinkowa” trasa tramwaju wiedzie zbyt blisko budynku przy Działowskiego
Zdaniem członków „Naszego Rubinkowa” trasa tramwaju wiedzie zbyt blisko budynku przy Działowskiego Sławomir Kowalski
Choć spotkanie poświęcone nowej linii tramwajowej we wschodnim Toruniu jeszcze przed nami, to już dziś widać, że ta inwestycja raczej nie podoba się torunianom.

[break]
W ramach konsultacji społecznych „Tramwajowy Toruń” w czwartek o godzinie 17.30 z pętli tramwajowej przy ulicy Olimpijskiej odjedzie specjalny tramwaj. Podczas przejazdu urzędnicy i eksperci odpowiedzą na pytania związane z proponowaną linią tramwajową we wschodniej części miasta. Na tym nie koniec.

W piątek o godzinie 17.30 w budynku IX LO przy ulicy Rydygiera 12a odbędzie się tradycyjne spotkanie konsultacyjne. Ponadto w sobotę mieszkańcy Rubinkowa będą mieli okazję zapytać o proponowane rozwiązania podczas dyżuru konsultacyjnego w CH Atrium Copernicus - między godziną 10 a 13.

Opinie można zgłaszać poprzez e-mail: [email protected]. Dostępna jest też ankieta na stronie internetowej: www.konsultacje.torun.pl. Uwagi będą przyjmowane do 18 kwietnia.

Miasto proponuje

Nie czekając na konsultacje część torunian wyraziła już swoje zdanie na temat proponowanych wariantów. Przypomnijmy. Wariant 1: od skrzyżowania Szosy Lubickiej i ulicy Przy Skarpie, przy Manhattanie, wzdłuż Buszczyńskich i Wierzbową aż do pętli przy Elanie. Wariant 2: początek podobnie, ale od Manhattanu linia biegnie wzdłuż Łyskowskiego, Dziewulskiego i Rydygiera do Skłodowskiej-Curie. Wariant 3: od pętli Elana do Olsztyńskiej do pętli przy Olimpijskiej.

Do chóru krytykujących zwłaszcza warianty 1 i 2 dołączyli się w ostatnim czasie członkowie Stowarzyszenia „Nasze Rubinkowo” (SNR).

Podczas spotkania poświęconego omawianym planom inwestycyjnym, największe zastrzeżenia dotyczyły zmniejszenia liczby miejsc parkingowych i obniżeniem komfortu życia na osiedlu.

Co na to Stowarzyszenie?

Miejski Zarząd Dróg zapewnia, że w przypadku budowy linii miejsc nie tylko nie ubędzie, a nawet przybędzie. Dodatkowo torowisko ma być wykonane w technologii cichej - podobnie, jak w ciągu ulicy Gagarina.

Stowarzyszenie zwraca też uwagę na brak miejsca na torowisko pomiędzy targowiskiem Manhattan a dawnym hotelem „Lipsk” przy Działowskiego 6. Z wyliczeń „Naszego Rubinkowa” wynika, że dystans od ogrodzenia targowiska do budynku wynosi około 17 m. Tymczasem szerokość graniczna torowiska to około 7,5 m. Tym samym tramwaje przejeżdżałyby tuż pod blokiem.

Własne propozycje

Członkowie Stowarzyszenia proponują własne warianty. Pierwszy zakłada wytyczenie linii od pętli Elana na wschód - do skrzyżowania z ulicą Bukową, a następnie, na południe, do ulicy Niesiołowskiego. Dalej tramwaj jechałby na wschód do ulicy Olsztyńskiej i Ligi Polskiej, aż do obecnego torowiska przy Konstytucji 3 Maja.

Rozwiązanie to posiada prawie wszystkie wady projektu miejskiego poza jedną - oddala torowisko od budynków. - Jerzy Berduszek, SNR

Drugi wariant, traktowany przez Stowarzyszenie jako ostateczność, zakłada poprowadzenie torowiska przy ulicy Działowskiego, ale po jej drugiej stronie - przy markecie.

- Rozwiązanie to posiada prawie wszystkie wady projektu miejskiego poza jedną - oddala torowisko od bezpośredniego sąsiedztwa budynków mieszkalnych - mówi Jerzy Berduszek, członek SNR.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska