Zobacz wideo: Pensja minimalna w 2023. Będzie dwukrotna podwyżka
Kiedy uruchomią węzeł przy al. Solidarności w Toruniu?
Już ponad rok trwają prace nad budową nowej linii tramwajowej na osiedle Jar. Jednym z najbardziej newralgicznych punktów, w którym musimy liczyć się z utrudnieniami i zmianą organizacji ruchu, jest skrzyżowanie na pl. NOT, gdzie łączą się ulice: Szosa Chełmińska, Odrodzenia, al. Solidarności i Czerwona Droga. Sukcesywnie układane są tam szyny, rozjazdy oraz płyta torowa. Zapytaliśmy Miejski Zakład Komunikacji, kiedy planowane jest zakończenie prac w tym miejscu.
- Część południowa pl. NOT powinna zostać udostępniona do końca roku, a całość prawdopodobnie w marcu - informuje Sylwia Derengowska, rzeczniczka prasowa MZK.
Zobacz koniecznie
Warto zauważyć, że z harmonogramu prac udostępnionego przed rozpoczęciem budowy wynika, iż odcinek B1, a więc skrzyżowanie pl. NOT i al. Solidarności zostanie wykonany do końca listopada - niewiele to jednak da samym kierowcom, bo odcinek sąsiedni, B2, a więc fragment Szosy Chełmińskiej od skrzyżowania z pl. NOT ma być gotowy dopiero wiosną.
Ucieszą się za to pasażerowie komunikacji miejskiej.
- Węzeł w al. Solidarności planuje się uruchomić w grudniu - mówi Sylwia Derengowska.
Wtedy autobusy powrócą na stare trasy. Dla samochodów, które z Wałów gen. Sikorskiego w al. Solidarności i tak skręcić nie mogą, niewiele to zmienia.
Uspokajamy za to tych, którzy obawiali się, że w pewnym momencie drogowcy zamkną całkowicie północną jezdnię Odrodzenia i Czerwonej Drogi. Takich planów nie ma.
- Tory będą montowane w dwóch etapach tak, by jeden pas ruchu był przejezdny, tak jak dzieje się to obecnie, bo prace na lewym pasie już tam trwają - wyjaśnia Sylwia Derengowska.
Pierwszy etap linii tramwajowej na osiedle Jar ma być gotowy do końca maja, a drugi (do ul. Heweliusza) - do końca czerwca. Regularne kursy tramwajów rozpoczną się 1 września.
Będzie ekologicznie! Drogowcy kładą panele fotowoltaiczne
A co dzieje się przy ul. Warneńczyka? Prace od pl. Chrapka do ul. Kościuszki idą w dobrym tempie.
- Na całym wschodnim odcinku, od strony basenu, ułożono już szyny. Gotowe są też fundamenty dwóch ostatnich slupów trakcyjnych. Na ul. Warneńczyka, Bażyńskich i na przyszłym rondzie kończy się układanie krawężników pod nowy układ drogowy. Niebawem rozpocznie się układanie ostatniej warstwy podbudowy pod nową jezdnię, a zaraz po tym ruszą przygotowania do asfaltowania - wylicza Sylwia Derengowska.
Co ciekawe, na słupach trakcyjnych ekipa montuje panele fotowoltaiczne, które zasilą smarownice. Będzie więc ekologicznie i ekonomicznie.
Poznaj ciekawe grupy lokalne na Facebooku:
Po zakończeniu prac po stronie wschodniej roboty przeniosą się na drugą stronę, przy nowej siedzibie sądu.
- Przypomnijmy, że przy ul. Warneńczyka zmodernizowane zostanie ok. 1200 metrów toru pojedynczego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku ul. Warneńczyka od ronda Chrapka aż za przejazd torowo-drogowy ulicy Podgórnej i Kościuszki.
- Kompleksowy remont przejdą też perony tramwajowe, na których staną tablice informacji pasażerskiej, a także chodniki, jezdnie, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i miejsca postojowe.
- Samo skrzyżowanie zostanie przebudowane na dwupasmowe rondo turbinowe.
- Zakończenie robót planowane jest na kwiecień przyszłego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?